welk bare back pad?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LovesMariska

welk bare back pad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 17:42

hee, ik wil een bare back pad.
Nu ben ik opzoek naar een die een beetje te betalen is.. al weet ik dan dus niet de kwaliteit ervan..
daarom vraag ik aan mensen die een bare back pad hebben. welke is fijn, degelijk en te doen in de prijs?
ik zag deze:
http://www.equiplay.nl/barebackpad.php
is die goed? of is dat frut..
Die van Emiel voest vind ik zo duur.. maar als dat de beste is ,. dan heb ik het er opzich wel voor over!
ik hoop dat iemand met kn helpen met een fijne bare back pad!
groetjes Marjolein

_Emm_

Re: welk bare back pad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 17:47

Ik heb alleen ervaring met 2 uitersten in prijs. De bbp van Emiel voest, en die van Ruitersportshop.com.
Die van voest heb ik op gereden op kamp, en ik vind die echt super, goede kwaliteit en ze zitten heel comfortabel. En ook na jaren veel gebruik zien ze er nog super uit!

Die van ruitersportshop.com is goedkoop, maar ook veeeel minder kwaliteit. Maar voor zo af en toe eens gebruiken kan het prima.

Er is ook een Emiel Voest look-a-like te koop, is als het goed is ongeveer dezelfde kwaliteit maar is wel goedkoper! http://link.marktplaats.nl/185045629
Heb deze wel in mijn handen gehad, maar verder niet mee gereden dus daar kan ik weinig over zeggen.
Laatst bijgewerkt door _Emm_ op 19-09-08 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 17:48

Als geld geen rol speelt, ik heb die van Parelli! SUPER SUPER fijne pad.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:02

Hoi
Ik heb de wollen versie van Voest, is een prima ding. Lekker dik en heeft een stevig leren handvat.
Die goedkopere, van Best friend e.d., zijn meer dikke shabrakjes met een singel. I.c.m. een hoge schoft / ruggegraad is dat niet te doen. Heeft je pony waar je m voor wil gebruiken dat niet en maakt drukverdeling je niet uit, dan kan het best wat zijn. Anders is goedkoop duurkoop.

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:07

Ik heb die van Best Friend en ben er erg blij mee. Hij verschuift niet en zit heel erg lekker. Ik kan hem aanraden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:08

Het hangt nogal af van de rug van je paard, welke prettig zit. Als je paard een hoge schoft heeft zul je meer comforteisen aan je dekje moeten stellen dan als je een standaard haf hebt...Tong uitsteken

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:15

ik heb er laatst een meegenomen uit het strodorp bij de vierspannen. Prima dekje, lekker dik, met bont onderkant, en western-achtige bovenkant. singeltje erbij (niet heel stevig) en een handvatje... alles bij elkaar voor 25 euro.
ik wil er heel af en toe mee rijden, meer voor de lol, dan serieus. Het zit in ieder geval heel lekker.
De stand was van een paardensportwinkel uit Lochem.

dekoezegtboeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 08:26

ik heb die van parelli en ben er erg tevreden

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 07:04

Ik heb ook de Parelli. Ik wil juist niet zo'n dikke, wollige pad, omdat je dan al minder gevoel met je paard hebt. Die van parelli heeft een mooie dikte, zit goed en is ook nog eens heel mooi Lachen

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 07:12

Ik heb de nieuwste van Emiel, echt een heerlijk ding! In de bak heb ik niet eens meer met zadel gereden Haha!

vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:37

Emiel Voest, de luxe uitvoering, echt fantastisch!

Mijn zadel (Isabell Werth) komt de kast eigenlijk niet meer uit sinds ik deze heb. En echt dat zadel zit ook heerlijk!

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:34

Auky schreef:
Ik heb ook de Parelli. Ik wil juist niet zo'n dikke, wollige pad, omdat je dan al minder gevoel met je paard hebt. Die van parelli heeft een mooie dikte, zit goed en is ook nog eens heel mooi Lachen

Kun je dan niet beter een gewoon zadeldekje en een elastische dekensingel gebruiken?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:42

laura1986 schreef:
Kun je dan niet beter een gewoon zadeldekje en een elastische dekensingel gebruiken?

Dat is weer net wat te dun en schuift ook enorm. Met de BBP geen last van.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:43

ik heb ervaring met die schapenwol van voest en die van ruitersportshop.com. Ik vind zelf die van ruitersportshop wel prima, zit wel lekker. Het zou waarschijnlijk wel eerder slijten dan die van voest, maar dat is de prijs-kwaliteit verhouding Knipoog

Ik ben verder wel tevreden over de ruitersportshop BB pad.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:18

Ik heb het echt helemaal gehad met ruitersportshop. Das dan wel weer een ander verhaal, daarvoor verwijs ik u alleen naar de pb.

@Auky o ok, wist niet dat je er al 2 had. Ik dacht zelf voordat ik die van Voest kocht om het met een gewoon dekje op te gaan lossen, maar heb het nooit geprobeerd omdat ik die nog zou moeten kopen, en de dekensingel trouwens ook.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:22

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:01

oh ja, de Christ. Die zit echt heeeeeeerlijk! Een vriendin heeft m, ik heb hem een weekje geleend voor Max (die vriendin was op vakantie). Echt heel fijn ding Lovers

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:47

Ik wil er ook nog steeds eentje voor de stapritjes die ik nog kan maken maar heb nog steeds niks gekocht.

Maar welke dempt het beste...niet vanwege het paard maar voor mijzelf...nou ja voor mijn rug Tong uitsteken . Die van Emiel?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 18:29

Cowgirl schreef:
Ik wil er ook nog steeds eentje voor de stapritjes die ik nog kan maken maar heb nog steeds niks gekocht.

Maar welke dempt het beste...niet vanwege het paard maar voor mijzelf...nou ja voor mijn rug Tong uitsteken . Die van Emiel?

Wil je stevigheid? Dan moet je vilt nemen. En bijv die van Parelli.
Wil je dat het soepel meebeweegt met je lijf, dan zou ik die traagschuim van Voest nemen.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 19:37

In de wollen versie van Voest (die heb ik) zit ook een flinke laag vilt meen ik, en dan wol erom heem. Die van Christ is wel goedkoper zag ik laatst, maar die heb ik nog nooit in t echt gezien.

vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 20:43

De pad van Voest met tempurvulling dempt het best.
Naar mijn idee het meest comfortabel voor zowel paard als ruiter.
Ik heb ervaring met verschillende barebackpads, maar deze springt er echt uit.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:41

wij hebben ook die van Voest, erg comfortabel, wel prijzig maar wij gebruiken ook geen zadel dus bij ons is het echt vervanging van..

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:14

Ik zweer nog steeds bij mijn eigen sheepskin pads of het bbp van bestfriend (trail model)

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:48

Omdat de kussens van mijn zadel opnieuw gevuld worden door de leverancier in Duitsland, heb ik her en der bareback pads geleend en geprobeerd. Hier de ervaringen:

Een hele oude van Emiel Voest: Dempt goed ondanks dat het wollen fleece geplet was, blijft goed liggen. Nadeel: als je hem zo legt dat de schoft vrij gelaten wordt steken bij mij mijn knieën over de rand van de pad en dat zit niet prettig.

Onderkant van de western versie van Christ: de pad is er in verschillende maten. Dit was de grootste maat en was eigenlijk te lang voor mijn Haflinger. Ondanks dat de lamsvel bovenkant er niet op zat, zat ie heerlijk, voor mij het meest aangenaam. Je voelt iets meer de rug van het paard, maar op mijn Haf is dat geen probleem. Bij meer ruggegraat is een steviger pad misschien aangenamer. Voordeel van de western versie is dat ie een schoftuitsparing heeft.

Een Parelli pad op een pad met inlages voor boomloze zadels: in combinatie met de inlages geeft dit op mijn Haflinger een te brede zit, maar dat heeft niets met de Parelli pad te maken. Nadeel van de Parelli pad vind ik de western singel die met een knoop bevestigd wordt. dit geeft een dikke bult onder je kuit.

Besteld, bekeken, maar niet geprobeerd en terug gestuurd: de keep wool pad van Everline. De onderkant van deze pad is gemaakt van wollen fleece. Dan heeft ie een dunne tussenlaag en dan een kunstleer suedeachtige bovenkant. De pad heeft een losse singel, die door een tunnel op de pad gaat. Aan de onderkant daarvan kun je met klittenband kussens bevestigen zodat de schoft vrij ligt. Die kussens waren voor mij de reden hem niet op het paard te leggen. Ze zijn erg dik en erg kort. Veel dikker en korter dan bij bv. een longeersingel. Misschien prettig voor een paard met hoge schoft, maar voor mijn Haf veel te dik. Bovendien moet je door deze constructie zelf een eindje achter de erg brede singel zitten, en dan zit ik op mijn Haf te ver naar achteren. Alternatief is toch verder naar voren vlak achter de singel maar dan krijg je een vervelende rand van de singel onder je bovenbenen.

Ik had ook nog een sympanova pad (van Best Friend) kunnen proberen, maar mijn Haf heeft ooit eens witte haren van een sympanova pad onder een boomloos zadel gehad, dus daar waag ik me niet aan.

Winnaar voor mij is de Christ, maar dan waarschijnlijk de Engelse versie, wegens de lengte.

Voorlopig red ik me overigens met een lamsvel onderlegger voor een zadel, op de plek gehouden door een dekensingel. Werkt ook prima en schuift nauwelijks, ik ga er nog lussen voor de dekensingel aan maken om hem helemaal stabiel te maken. Is uiteindelijk toch een stuk voordeliger, en zit net zo prettig als de Christ (het is ook een Christ onderlegger).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:19

Ik vind de lamsvel van Christ wel erg fijn , met die "steunblokken" voorop. Alleen ik gebruik hem nooit en hij hangt wel een beetje in de weg , dus als iemand interesse heeft Tong uitsteken