Ik weet niet of het hier hoort maar ik wil het graag op een natuurlijke manier doen en ik dacht : dan zet ik het hierbij, maar als het niet goed is dan hoor ik het wel
Maarja nu mijn verhaal : ik heb een verzorgpony , een shetje. Hij heet Repke. Repke heeft vroeger nooit ook maar iets geleerd en hij werd pas mijn verzorgpony toen hij een jaar of 7 was. Ik ben met hem gaan trainen en trainen en trainen met netjes meelopen en doe dat nu al 2 jaar maar ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik heb in boeken gekeken , op internet en ben uiteindelijk hier gekomen. En ik hoop dat jullie mij willen/kunnen helpen. Ik krijg Repke namelijk makkelijk mee maar hij gaat de hele tijd voor je uitlopen en soms rent ie gewoon keihard weg. Hij heeft nou niet echt bepaalt veel rspect voor me en dat ben ik nu aan het oefenen met NH maar ik moet eerst aan de goede boeken ect, zien te komen. Maar het lijkt mij dat er toch wel 1 oefening bestaat om te leren wandelen? Zonder geweld natuurlijk , ik wil het niet voor elkaar krijgen met geweld dat is nergens voor nodig vind ik. Ik zou even opschrijven wat ik heb geprobeerd:-Tteam (ook met 2 personen)
-Als hij je voorbij loopt achterwaarts laten gaan
-Afleiden door telkens een andere kant op te gaan
-Als hij voor je gaat lopen een "saaie" kant op lopen
-Terugtrekken en een rondje om je laten lopen als ie weggaat
Ik hoop dat jullie mij willen helpen en misschien iets weten wat jullie goed vonden helpen of iets weten wat ik kan proberen , want het lijkt me zo leuk om straks gewoon lekker te kunnen lopen in plaats van een paard dat telkens voor je uitsjeest..
Groetjes iris:)