Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

randalinpony schreef:Hier wordt wel degelijk heel goed naar de beenstanden van de veulens gekeken, en zo nodig ingegrepen.
Zoals een veulen door verwaarlozing een foutieve beenstand kan ontwikkelen, kan je ook bij snel ingrijpen lichte standafwijkingen nog corrigeren. Het beenwerk is nog niet uitgehard.
Bij ernstige afwijkingen wordt ook wel hoefbeslag of gips gebruikt bij veulens, dat schijnt toch te werken. Lijkt me alleen wel heel wat voor zon beestje.
randalinpony schreef:Dat met gips en ijzers? Dat valt denk ik buiten het bestek van welk bekappen ook, maar meer onder veterinaire ingrepen.
Arabesk schreef:randalinpony schreef:Dat met gips en ijzers? Dat valt denk ik buiten het bestek van welk bekappen ook, maar meer onder veterinaire ingrepen.
precies
Arabesk schreef:randalinpony schreef:Dat met gips en ijzers? Dat valt denk ik buiten het bestek van welk bekappen ook, maar meer onder veterinaire ingrepen.
precies
randalinpony schreef:Euuhhh???
Zomaar het gevoel dat hier een opmerking uit de context wordt getrokken.

Zack schreef:vind dat toch wel een foute bewering "een paard met een standafwijking hoort niet op een keuring thuis"