Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
er zijn genoeg duidelijke handleidingen te vinden op interenet.
Freedom riding is zegmaar, zonder zadel en hoofdstel ect. en je gebruikt andere hulpen enzo... Het is een soort van Western, maar dan NOG een beetje anders
Als hij dan niet luistert naar de zithulpen (vooral in het begin), dan kan ik hem daarmee wat bijsturen zonder gelijk aan z'n hoofd te trekken. Alicia2u schreef:Met een neckreign of helemaal zonder iets op/aan je paard? Dat valt bij mij nog steeds onder freestyle: zonder direct teugelcontact/met losse teugel.
Miepie1980 schreef:Ik zag een tijdje terug een advertentie van iemand hier op bokt die de knopenhalsters zelf maakt.
Huertecilla schreef:Wellicht ten overvloede; zadelloos is:
1. niet goed voor de rug van het paard
2. geen bijdrage aan een anatomisch correcte zit
hc
ShetGirl schreef:Freedom riding is zegmaar, zonder zadel en hoofdstel ect. en je gebruikt andere hulpen enzo... Het is een soort van Western, maar dan NOG een beetje anders
Alicia2u schreef:Hoe denk je dat men vroeger reed, vóórdat het zadel was uitgevonden?
Huertecilla schreef:Miepie1980 schreef:Ik zag een tijdje terug een advertentie van iemand hier op bokt die de knopenhalsters zelf maakt.
Een touwhalster functioneert net als het bit op P+ en R-. Het touwhalster echter is, als het goed is, uitsluitend onderdeel van rijden op indirecte teugel. Bitten kunnen zowel direct als indirect gebruikt worden.
Wat het principe betreft en de manier van rijden is er geen verschil tussen touwhalster en indirect bit.
hc
Neej zo gaat dat niet... Ik bedoel het andere western,, niet barrel racing enzo, maar zegmaar dat westernleven.. (koppijn..) dar rijden ze ook met zadel enzo, maar dat doe ik niet. ik rij met dit:Alicia2u schreef:je leert er niet van je hakken uitdrukken en rechtopzitten.

arno8 schreef:Dat is onjuist. In tegenstelling tot een bit veroorzaakt een touwhalster geen wervelingen in de luchtwegen die longbloedingen veroorzaken.