Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
shadowprince schreef:volgens mij kun je die via internet bestellen, op de pat parelli site. heb het pakket niet maar wel een boek van hem. er staan wel veel nuttige dingen in.
lichaamstaal vind ik vooral erg mooi om te zien als je naar paarden gaat kijken bi mensen om misschien te kopen.
ben al wel eens bij mensen geweest die er niets mee konden en niet wisten hoe dat kwam. als je die mensen zag longeren sprak het boekdelen, mensen stonden helemaal ineengedoken als n bang vogeltje.
als anderen het paard uit de wei moeten halen is soms ook leuk om te zien, als t je zelf niet gebeurd hahahaha, dat ie wegloopt of wat ook, ze lopen er recht naar toe, diep in de ogen kijkend loopt ie weg potje mopperen hihi
. Mensen leren dat niet bij hun traditionele rijlessen. Maar eigenlijk erger ik me er ook aan. Waarom blijven mensen altijd zo vanuit de mens denken
???? Inmiddels is toch allang bekend, dat dat eigenlijk niet echt werkt?
En ik had in het begin zoiets van: pffff die met haar parelli hahahaha 
Afin, hij had twee jonge paarden bij m'n tante op wei staan... ze waren anderhalf jaar toen ze van de moeder gespeend werden
Hij wist dat ik graag een paardje wilde en zei tegen me dat ik met die jonge paarden maar eens iets moest gaan doen... Toen ben ik actief op zoek gegaan naar de methode die mij het meest lag. Ik kwam uit bij parelli. Ik kocht het level 1 pakket en ging aan de slag... Met 1 van die twee jonge paarden bleek het niet echt te klikken... Achteraf begrijp ik ook waarom... Ze was schrikkerig en heel erg RB. Casandra daarentegen was LB introvert en omdat ze altijd zo rustig was vond ik haar een ideaal paard. M'n tante haar vriend stelde me toen voor om casandra op de wei te laten en ik mocht verder werken met haar naar het zadelmak maken... Ondertussen was ze 2,5 en het plan was om ze op 3 jaar zadelmak te maken... Uiteindelijk is dat pas 9 maanden later gebeurd dan gepland dus ze was bijna 4 jaar. Ik heb haar zadel- en ruitermak gemaakt met behulp van de parelli principes en dat ging eigenlijk vrij goed met haar... Niet 1 keer heeft ze gebokt, niet 1 keer is ze er vandoor gegaan, ze had veel vertrouwen in mij... Toen ze zadelmak was is ze naar een sportstal gegaan om ingereden te worden, want daar was mijn kennis nog niet groot genoeg voor. Het liefst had ik haar naar een NH stal ofzo zien gaan, maarja ze was niet van mij toen... ben haar wel elke dag trouw gaan bezoeken daar op stal, ben met haar gaan wandelen aan de hand, heb met haar getutteld en heb zelfs grondwerk verder gedaan met haar. Toen ze terug kwam kreeg 'k de mogenlijkheid haar te kopen... Ondertussen zitten we qua grondwerk toch eind level 2... alleen het rijden wil niet opschieten... Maar daarvoor wil 'k graag naar eddy in Nederland gaan. 

blijf nu een beetje hangen dus snel maar weer een lesje.