Nou ben ik al langere tijd aan het nadenken over NH, en natuurlijk is daar door allerlei hele slappe, niet-geldige smoesjes nooit wat van gekomen. Maar nu ik niet kan rijden begint het toch te kriebelen: longeren is voor mij en mijn paard vre-se-lijk saai, weet iemand nog wat leuke, NH-verantwoorde spelletjes die ik kan doen met mijn paard? Ik heb al gelezen over de 7 games van Parelli, VD en ik hoor overal ook 'grondwerken'. Vandaar de volgende vraagjes:
Wat is grondwerken precies?
Train ik daarbij ook de bespiering van mijn paard, door een rugaandoening moet ik de rugspieren van mijn paard namelijk goed bijhouden?
Is er evt. iemand die het leuk vindt om mij een keertje te komen helpen? (mijn paard staat tussen Enschede en Haaksbergen)
Train ik mijn paard ook zo dat ze er echt moe van wordt, dus niet dat ik een rodeo krijg als ik er weer op ga zitten
?Als laatste wil ik nog even zeggen dat VD momenteel niet echt een optie is, het begin gaat wel lukken maar ik durf alle rek- en strekoefeningen niet aan met al die nare wonden.
Alvast bedankt!