Hoe lang nog porcupine game spelen - level 1?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annesneisje

Hoe lang nog porcupine game spelen - level 1?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 10:08

Hallo,

ik heb eerst heel veel tijd gestopt in het benaderen van mijn paard (eerst met niets), daarna met touwhalster, leadrope, carrot stick en uiteindelijk met alles samen. Want hij was dus echt bang van mij in het begin en liet zich niet vangen.

Nu is dat verleden tijd, komt uit zichzelf (9 van de 10 keer) op me afgestapt, maar loopt ook niet (meer) weg als ik hem benader in de wei. Nu ben ik dus ook al een tijdje bezig met friendly game, savvy halteren gaat goed en nu dus sedert enkele dagen ben ik ook begonnen met porcupine game.

Met de carrot stick: Vandaag reageerde hij al op fase 1 voor het bewegen van de achterhand, hoefde dus geen druk uit te oefenen. Hij heeft zo 2 stappen verzet en dit 2 keer. Alleen achter het hoofd en vanuit zijn borst, moet ik echt wel drukken tot en met fase 4. Hij probeert er ook vanonder te muizen door hoofd omhoog en omlaag te doen en schudden als ik de stok achter zijn oren leg.
Met de vingertoppen: voor op de borst gaat dit zeer goed, reageert op fase 2, dus nauwelijks druk nodig. Achterhand moest ik dan weer naar fase 4 gaan voor ie opzij ging. En om de voorhand te laten bewegen, zelfde reactie als met stick (eronderuit proberen te komen).
Achteruit gaan door vingers op neus te leggen: eerst spartelde hij wat tegen (zoals verwacht), omhoog en omlaag duiken, schudden, ... maar vrij snel stapte Sam toch mooi achteruit.

Nou is mijn vraag, wanneer weet je dat je naar het volgende spel mag gaan (of er ook al mag aan beginnen)? Moet je paard werkelijk op alle acties (met de stick en vingertoppen) achteruit gaan op fase 1 of 2, en moet dat al direct een hele cirkel zijn of zijn enkele stappen genoeg? Ik wil ook niet te snel gaan (zal nog wat moeten oefenen, ben ik zeker van), maar anderzijds hoor je soms ook dat mensen te lang bezig blijven met één oefening en dat dan heel erg saai gaat worden voor je paard.

Alicia2u

Re: Hoe lang nog porcupine game spelen - level 1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:27

Ik ben met mijn paard gelijk met de eerste 3 games tegelijk aan de gang gedaan. Porcupine blijf je altijd verfijnen. In het begin blij zijn met 1 of 2 passen (of, als je paard het erg moeilijk vind nog minder bv. gewichtsverplaatsing).
Vooral niet te lang blijven dralen omdat nog niet alles op fase 1 of 2 gaat, dat wordt inderdaad saai. Bovendien versterken de games elkaar vaak op een goede manier, dus met een nieuwe game kan je vorige game opeens een stuk beter worden omdat jij meer inzicht krijgt in het paard.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:57

Niet wachten tot alles in level 1 perfect gaat, meteen doorstromen naar de volgende oefening. Verfijnen kan later wel.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:52

idd niet te lang blijven hangen... Want dan wordt het ongelooflijk saai voor je paard en voor jou! Gewoon doorgaan met het volgende, de verfijning komt in level 2 opnieuw aan bod.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 16:57

Ik deed de eerste 5 games in één keer. Friendly, Porcupine, Driving, Yoyo en Circling.

Nu wij dit onder de knie hebben zijn we bezig met de Sideways en Squeeze. Ik wil zsm ook beginnen met rijden. Mede doordat je idd niet te lang in level 1 mag blijven hangen.

koetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:54

zoals hier al gezegd word, niet te lang mee bezig gaan. dat word saai, en je paard zal uiteindelijk alleen maar minder gaan reageren op de fases.