Goh....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

koetjes

Goh....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 19:49

Wat is er alweer veel veranderd zeg..... Haha!

Ik ben nu 3 jaar in het bezit van mijn level 1 diploma.... Ik heb het netjes ingelijst, en ben er best trots op! Ik ben blij dat ik er aan begonnen ben, en ik heb er veel aan gehad, en nog steeds gebruik ik parelli tot eind level 2.....

maar wat is er veel veranderd zeg.... in die 3 jaar ben ik blijven hangen in de stof van toen... als ik kijk hoe het level 1 er nu al uitziet... er zijn alweer zoveel dingen bij gekomen, en extra stof die je moet doornemen om Uberhaupt door level 1 alleen al door te komen.....

ergens wel jammer dat het zo commercieel is geworden, maar ergens ok wel weer goed dat het systeem zich uitbreidt......

wat vinden jullie? Koe

dekoezegtboeJarig

Re: Goh....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:29

ik vind het juist beter! er is voor meer horsenality bij gekomen, dus aanpassingen per paard! dat vind ik echt top!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:56

ik vind het idd ook enorm commercieel....te commercieel!
de prijzen die ze doorsnee vragen voor een pakket vind ik ronduit schandalig!....
nu,ieder zijn eigen mening

koetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 20:10

tengeltje11 schreef:
ik vind het idd ook enorm commercieel....te commercieel!
de prijzen die ze doorsnee vragen voor een pakket vind ik ronduit schandalig!....
nu,ieder zijn eigen mening

volkomen mee eens..... jammer.... ik heb mijn level 1..... als het niet zo commercieel was geworden was ik doorgegaan,,,, nu niet meer.... ook vanwege de kosten

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:15

Vind de prijs ook erg duur. Heb er toen ook over zitten denken.
Maar ben er (nog) niet aan begonnen. Al lijkt t me wel erg leuk om te gaan doen.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 03:12

als je een beetje creatief met geld omgaat, is het best te doen Haha!
tweedehands kopen en daarna weer verkopen. Kijk eens op ebay of marktplaats.
Ik vind het persoonlijk eigenlijk niet echt duur, omdat ik weet hoeveel je ervoor krijgt.
Er is weinig vergelijkbaars op de markt.

Daico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:53

Ik vind het qua prijs zeer goed te doen, als je gewoon 6 films op DVD koopt ben al snel een vergelijkbaar bedrag kwijt en hier zitten nog boekjes, cd,.... bij en geeft veel meer uren 'bezigheid' dan een film.
Ook als je gaat tellen hoeveel lessen vaak kosten (ik heb al mensen tegengekomen die goedkoper af zijn met lessen, maar ik ken er persoonlijk meer die heel wat betalen voor een les)
Ook het materiaal dat je nodig hebt koop je waar je wilt, er is niemand die je verplicht het dure Parelli materiaal te kopen.

Maar voor we van dit topic weer en 'is Parelli duur of niet'-topic maken, terug on topic Tong uitsteken

Ik ben nog niet zo ver in lvl1 maar ik vind het allemaal goed uitgelegd, niet te veel nutteloze informatie, ook dat er tijd wordt besteed aan het 'hoe leren' enzo. Het opent je ogen wel voor simpele dingen waar je zelf gewoon niet aan denkt Tong uitsteken
Over het verschil van vroeger kan ik dus niet zo veel zeggen, maar ik ben er wel benieuwd naar, want ik heb tegenstrijdige berichten gehoord over het vroegere systeem (nog met de videos). Maar om nu zoveel geld uit te geven om mijn nieuwsgierigheid te stillen dat vind ik wat ver gaan Tong uitsteken

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:50

ik ben twee jaar geleden begonnen met het nieuwe level 1. Heb geen officieel 'diploma', maar ben na m'n level 1 gewoon verder gegaan met level 2... en voor mij is het andersom: IK ben gewoon compleet veranderd in de omgang met m'n paard. De paketten zijn idd duur, maar ik heb ooit een berekening gemaakt. Als je het totaal aantal lesjes dat in 1 pakket zit samentelt en dan deelt door de prijs van het pakket kom je op gemiddeld 8 euro per lesje... Daarvoor kan je geen les nemen bij een instructeur... Dus duur is eigenlijk maar relatief. Ik vind het zijn geld meer dan waard! Als ik zie waar ik & m'n paard nu staan qua savvy en hoe vanzelfsprekend alles geworden is...

Ik ben pas gestart met een jong groen paard en pas nu valt me op hoe goed m'n paard en ik op elkaar ingespeeld zijn en hoe fijn het grondwerk gaat. Het rijden is nog wat anders omdat ik een jaar geleden een ongeval gehad heb en er van rijden nog niet veel in huis gekomen is... maar ben er zeker van dat eens we ons daarop toe leggen da'k zo level 3 kan binnenstromen... Kijk er zeker en vast al naar uit!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:17

Ik vind het juist fantastisch dat ze zo blijven ontwikkelen en verbeteren en niet stil blijven hangen. Progressie!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 19:04

yeps ik eerlijk gezegd ook wel! Juist omdat je zo constant kan blijven bijleren! Die paketten zijn hun geld echt wel meer dan waard vind ik!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:14

Ik vind het ook goed dat het zich doorontwikkelt, maar ik vind niet alle ontwikkelingen positief.
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar af en toe word ik een beetje simpel van alle herhalingen en allerlei onnodige verhalen en voorbeelden die zijn toegevoegd. Dat heeft er bij mij voor gezorgd dat ik de level 2 DVD's maar niet door lijk te komen. Wat mij betreft zou er een selectie moeten zijn van de basisinformatie en dan allerlei informatie optioneel moeten zijn...

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 20:44

ik vind het juist wel goed dat er zoveel voorbeelden gegeven worden
omdat het toch elke keer om verschillende types paarden gaat waar je toch elke keer anders op reageert. Level 2 is ook iets waar je je niet zomaar op een maand doorheen worstelt zoals in level 1....
In het begin zegt men ook dat level 2 3 maanden tot zelfs 3 jaar in beslag kan nemen... Je moet niet alles op 1,2,3 willen... Take the times it takes, so it takes less...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:03

het intresseert mij ook,ik vind het goed dat ze zoveel ontwikkelingen maken.
zijn deze pakketten trouwens alleen in het engels?en waar te krijgen?

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:20

Snoevie schreef:
het intresseert mij ook,ik vind het goed dat ze zoveel ontwikkelingen maken.
zijn deze pakketten trouwens alleen in het engels?en waar te krijgen?

Ik dacht dat de pakketten ook in het duits te krijgen zijn, maar daar ben 'k niet zo zeker van.
Je kan ze bestellen bij eddy modde: www.parelli.nl

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:47

Ja, in Duits zijn ze er ook. Dacht ook in het Frans zelfs.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 05:40

jammer dat ze er niet in het nederlands zijn.
ik lees en versta best engels,frans en duits,maar voor zulke specifieke dingen is het wel lastig denk ik

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 07:00

Snoevie schreef:
jammer dat ze er niet in het nederlands zijn.
ik lees en versta best engels,frans en duits,maar voor zulke specifieke dingen is het wel lastig denk ik

Ja, maar ik denk ook dat het heel moeilijk is om zo'n specifiek pakket goed te vertalen...

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 07:59

eigenlijk vind ik het engels helemaal niet zo moeilijk... Het wordt vrij verstaanbaar gebracht en alles wordt in de pocketguides nog eens uitgelegd. Voor mij is het een soort tweede taal geworden. In het begin had 'k het héél moeilijk met die pocketguides in het engels, maar nu lees 'k er gewoon zo doorheen...

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:06

Het is inderdaad heel goed verstaanbaar en begrijpelijk engels.
Plus dat je engels er ook beter door wordt als je veel leest en luistert Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:23

ja dat is waar. misschien schaf ik wel een pakket in het engels aan.
ik spreek prima engels hoor,alleen de specifieke termen niet