Barebackpad kopen maar welke??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laurahi

Barebackpad kopen maar welke??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 14:54

Ik wil graag een bare backpad kopen die een hendel vooraan heeft waar je je aan vast kan houden.
Nu heb ik er een gevonden van 185 euro maar ik vind dit echt te duur, dat is deze:
http://www.wijakoers.nl/hst/e05v30a/emv ... endocument
Hij hoeft niet per see van wol te zijn of leren handvat of singel.
De prijs die ik max. kwijt wil is 100 euro.

Rianne11_42

Re: Barebackpad kopen maar welke??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:57

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 15:15

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:16

Congeniality

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:25

Ze verkopen wel zo'n rijdek bij de Divoza, maar ik geloof niet dat daar een handvat aan zit.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:33

Ik heb zelf de barebackpad die laurahi aanbeveelt en hij is zeker aan te raden! Ik heb er al even niet meer mee gereden (heb nu een tweejarig paard), maar ben zeer tevreden over de pad. Het handvat is zeer stevig en je kunt je er goed aan vast houden (als is dat natuurlijk niet constant nodig).
Veel succes!

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 15:36

Laatst bijgewerkt door laurahi op 29-06-08 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:39

ik volg dit even ben nl ook op zoek naar een betaalbare barebackpad

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:50

laurahi schreef:

Lijkt er wel op.....ik heb ze nog nooit itr gezien dus ik heb geen idee. Vind ze zo van het plaatje te zien wel veel op de foam gevulde van Voest lijken en die heb ik zelf gekocht voor € 210,-- Bloos

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:30

Even offtopic: Hée F6, jij ook hier? ^^
Ontopic: die van 210 van Voest heb ik ook irl gezien en gevoeld, lijkt me echt een héérlijke pad. Er zit tempur in, het voelt een beetje als gel als je erin drukt, maar tempur is een soort foam geloof ik. Vormt zich naar je lichaamswarmte, toch?

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 07:34

Hey,

Ik las in je andere topic dat je ook op zoek bent naar een boomloos zadel. Misschien is de Phantom van Ghost iets voor je (http://www.buitenzinnig.nl)
Deze heb ik ook aangeschaft. Je kunt hem met de pad en beugelophanging gebruiken als zadel, maar zonder pad en beugels kun je hem gebruiken als barebackpad.
Ik was voor iets meer dan 300 euro helemaal klaar.

Groetjes, Lacuna

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 13:10

Lacuna schreef:
Hey,

Ik las in je andere topic dat je ook op zoek bent naar een boomloos zadel. Misschien is de Phantom van Ghost iets voor je (http://www.buitenzinnig.nl)
Deze heb ik ook aangeschaft. Je kunt hem met de pad en beugelophanging gebruiken als zadel, maar zonder pad en beugels kun je hem gebruiken als barebackpad.
Ik was voor iets meer dan 300 euro helemaal klaar.

Groetjes, Lacuna

De zitting is geloof ik best wel klein. Ik heb een wat grotere zitting nodig (mijn moeder wil er namelijk ook mee rijden)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:38

Je zou ook kunnen kijken voor een tweedehands barebackpad. Zelf een bareback pad inelkaar knutselen kan ook (samen met je moeder.) Ben je goedkoop uit.

Ik heb eens ergens een link geplaatst met plaatjes hoe je het zelf kunt doen. Is een zweedse site, maar de plaatjes spreken voor zichzelf. Als je interesse hebt, zoek ik hem wel een keer op.

Ik heb er ook een voor mijzelf gemaakt. Zit super.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 13:54

liljebo schreef:
Je zou ook kunnen kijken voor een tweedehands barebackpad. Zelf een bareback pad inelkaar knutselen kan ook (samen met je moeder.) Ben je goedkoop uit.

Ik heb eens ergens een link geplaatst met plaatjes hoe je het zelf kunt doen. Is een zweedse site, maar de plaatjes spreken voor zichzelf. Als je interesse hebt, zoek ik hem wel een keer op.

Ik heb er ook een voor mijzelf gemaakt. Zit super.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoeveel ben je ongeveer uit aan materiaal kosten als je zo een maakt??

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:51

Tja... ik had nog een oude longeersingel en die heb ik ervoor gebruikt. Een sjabrak en drukverdelingspad heb ik in de uitverkoop gekocht voor ong 20 euro, geloof ik. De deken had ik nog (fleece) en het schapenvel is er een die was afgekeurd omdat er een gat in zat, dus die heb ik ook voor niets. Ligt er maar net aan wat je gaat maken, van welk materiaal en wat je bijeen kunt schrapen (soms kun je ook supergoedkoop bv een longeer singel tweedehands kopen of bv een sjabrak ed)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:36

laurahi schreef:
Ik wil graag een bare backpad kopen die een hendel vooraan heeft waar je je aan vast kan houden.

Je wilt zowel een barebackpad als een boomloos zadel? En dan voor geen van beiden veel betalen? Neem eerst eens een besluit wat je nou eigenlijk wil en wat je redenen daarvoor zijn. Denk daarbij vooral eerst aan je pony en pas daarna aan jezelf en je portemonee.
Ieder zadel, of het nou boomloos is of een boom heeft, moet het paard passen. Als het niet past, koop het dan niet, hoe mooi, goedkoop, of comfortabel voor jou het ook is, als het niet past doet het schade aan je paard. Bedenk wel dat investeren in goed materiaal zich ruimschoots terug betaald in de gezondheid van je paard. Dus koop niet zomaar een zadeltje of barebackpad omdat JIJ dat leuk vindt, zorg dat je eerst WEET dat je pony er goed onder kan werken.
En als je het geld dat je wilt uitgeven aan een bbp stopt bij het geld dat je wilt uitgeven aan een boomloos zadel kun je misschien een geschikter zadeltje kopen..... En langer doorsparen is natuurlijk ook een mogelijkheid Knipoog

poiuytreem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:01

ik zelf heb er een met een dunne bonte bovenkant. achteraf gezien was een leren bovenkant misschien beter.
Die van bont vind ik wel erg glad. Ondanks dat, rijdt het geweldig

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 15:41

poiuytreem schreef:
ik zelf heb er een met een dunne bonte bovenkant. achteraf gezien was een leren bovenkant misschien beter.
Die van bont vind ik wel erg glad. Ondanks dat, rijdt het geweldig

Waar kun je die kopen en wat is de prijs ervan??

poiuytreem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:05

swiftyfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:15

poiuytreem schreef:
hier is de link.
kost +/- 210 euro

christ bontzadel
http://www.ooteman.nl/productdetail.asp?subId=1732

Ik heb met zo 1tje op mijn vorige pony gereden, wel met beugels eraan, ik gebruikte het als zadel omdat we geen passend vonden.
Ben er zeer tevreden over, maar je kan er best wel een dikke shabrak of een gel onderleggen.
De druk van de singel komt op 1 plaats op de rug terecht vandaar.
Maar dit heb je denk ik bij de andere barebackpads ook.
Als je vragen hebt ofzo pm je me maar. Knipoog

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:58

@swiftyfreak: heel apart. Je denkt wel na over de druk van de singel, maar je hangt er wel beugels aan?? Kan je nagaan hoeveel druk dat geeft op die 2 puntjes op de rug. Ook met pad eronder.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:13

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 13:46

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:53

Rianne11_42 schreef:
@swiftyfreak: heel apart. Je denkt wel na over de druk van de singel, maar je hangt er wel beugels aan?? Kan je nagaan hoeveel druk dat geeft op die 2 puntjes op de rug. Ook met pad eronder.

Ik heb deze ook van Christ. Er is inderdaad ook de mogelijkheid om er beugels met riemen aan te bevestigen. Onder het schapenwol en tussen het katoen zit zeg maar een ring bevestigd waar je die beugelriemen aan vast kunt gespen. Ze raden dit niet aan om mee te gaan lichtrijden. Reden hiervan is dat je inderdaad een drukbelasting op de rug krijgt op 1 bepaalde plek.

Het is een superfijne van Christ, heb m al ruim 3 jaar en hij blijft heel erg netjes en stevig. Je zit er goed vast op en toch voel je alle spieren in de rug.

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 11:19

Ik heb een barebackpad van Equiplay. Fijn spul, kan ik zeker aanraden.
Toen ik een barebackpad wilde kopen, wilde ik er ook per se eentje met een handvat. Die heb ik nu al jaren, maar het handvat wordt niet gebruikt. Ik blijk het namelijk helemaal niet handig te vinden om mijzelf vast te houden aan een lus die bij mijn kruis zit. Liever pak ik een bos manen, en zit veel steviger. Mijn "handvat/ lusje" wordt nu alleen gebruikt om dingen aan vast te knopen, en daar zijn we allebei zeer tevreden over.