Nou, ik heb het dus eens geprobeerd. Meneer kwam vrolijk naar me toe lopen in de wei maar ik was een halster vergeten (meestal ligt er wel 1 bij de wei) dus na wat knuffels ben ik weer weggelopen.
Dat vond hij toch maar raar. Hij volgde me de hele tijd totdat ik uit het zicht was.
Goed, weer terug in de wei (MET halster) kwam hij weer vrolijk op me af. Ik hem in de bak gezet (we hebben geen paddock) en ben vervolgens lekker gaan zitten.
Wat heeft hij gedaan: 4 keer rollen, grassprieten zoeken, kijken naar de andere paarden in de wei en heel af en toe keek hij eens naar mij. Het was dus een enorm succes!
Vandaag heb ik hem echt even nodig want ik moet zijn hoefjes doen maar ik zal dan gewoon eens 10 min. wachten voordat ik hem meeneem.
Het is inderdaad fascinerend om te zien hoe paarden met elkaar omgaan. Ik zit regelmatig gewoon te kijken bij de wei.
In de andere wei staat een merrie van een stalgenoot die in eerste instantie altijd wegloopt als je haar wil pakken. Ik moest even haar neuskapje goed doen en heb haar eens benaderd op de "natuurlijke manier".
Er naartoe lopen, zij de oren in de nek en willen wegdraaien....ik weer een stapje terug en wegdraaien. Dit heb ik 2 keer zo moeten doen en toen stond ze me aan te kijken van: "He, wat is dat nou?". Ze heeft geen pas meer verzet! Echt gaaf om te merken dat het werkt!
Ik zal mezelf eens gaan melden in het HK Topic want ik zal nog wel met vragen komen.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties! (ik kan nu niet verder, krijg mijn Carrot Stick maandag pas)