Beginneling, ik wil alles leren, waar en hoe te beginnen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Beginneling, ik wil alles leren, waar en hoe te beginnen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 05:20

Nou ik heb me de laatste tijd een beetje verdiept in NH en dan voornamelijk in parelli als ik het goed schrijf Bloos . Ik ben van plan eerst een boek te kopen en dan eens kijken of ik er mij in thuis voel, verder ben ik helemaal into zo natuurlijk je paard houden, mijn paard staat 24/7 buiten regen of niet, geen dekens en met weidegenootjes. Ook ben ik van plan later geen bit te gebruiken en hem zo ook te laten inrijden, aangezien ik niet de ervaring heb een paard in te rijden en ik hem niet wil ''verpesten''. Wie weet een goed leerzaam boek voor de eerste stapjes in de grote wereld van NH ?

Of wie weet al een leuke niet moeilijke oefening die ik kan gebruiken ?

Alvast bedankt, en als er iets niet klopt of als het hier niet goed staat even melden graag Lachen.

Groetjes daphne.

Edit : Of wie weet een leuke ''cursus'' in of rondom zeeland ? Ik weet gewoon dat het veel ''beter'' is voor Balou omdat ik gewoon voel dat hij een paard is Clown lastig om uit te leggen, maar ik heb het gevoel dat hij veel kalmer is als ik me meer inleef in het paard zijn, al is dat af en toe nog wel lastig.

Hij is een echt kudde paardje en voelt zich niet snel op zijn gemak met iemand die hij niet goed kent of iemand die nerveus overkomt. Dus misschien is het dat ook wel een rede om NH te gaan doen ?

Goh ik kan veel redenen verzinnen, ik wil het echt graag proberen en vooral doen. Voor hem en voor mij.

Nog een keer bedankt Clown

Balou_k

Re: Beginneling, ik wil alles leren, waar en hoe te beginnen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 06:16

Ik heb gezien dat er binnekort iets is in oostburg 2 juni, dit lijkt mij heel interesant, iemand ervaring ? Sorry dat ik zoveel vraag, maar beter dan dat ik totaal verkeerd aan de slag ga.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 07:28

Ik zou beginnen met het level 1 van Parelli, daar kun je een goede basis uit halen. Zorg wel dat je ook de boekjes te pakken krijgt, die zijn namelijk erg belangrijk. Zo ben ik ook begonnen en vandaar uit ben ik verder gegaan, ook met elementen uit andere stromingen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 07:29

Waar kun je die kopen en hoeveel zijn de kosten ongeveer Lachen Dankjewel dit is iets waar ik op hoopte, het boek was ik zoiezo van plan te kopen Haha!.

Inge_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 07:35

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 07:35

Je kunt de pakketten origineel kopen bij Eddy Modde en op de nederlandse parelli website. Op marktplaats en e-bay staan ze soms tweedehands, de dvds zijn ook makkelijk te vinden, alleen de boekjes zijn wat lastiger (is overigens wat anders dat het boek natural horsemanship van parelli). Je moet toch wel denken aan een paar honderd euro voor een origineel pakket, maar ik vond het het zeker waard.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 07:52

Ik moet even sparen maar ik heb het er zeker voor over, ik wil heel graag hiermee aan de slag, makkelijk dat ik binnekort jarig ben Knipoog.

Moet je alles in een keer kopen of kan je deel per deel kopen, hoeveel kost een deel appart.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 08:03

Op we website van parelli nederland kun je een prijslijst vinden:

http://www.parelli.nl/ Klik op shop rechts in het scherm.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:54

In Zeeland, of liever vlak eronder, zit Piet Loof.

jcristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 10:52

Dapy, ben je zelf een beginneling en moet je paard nog ingereden worden of is hij dat al? Als je begint met het eerste level van parelli lijkt het me wel verstandig dat je hulp krijgt als je paardje verder nog niets kent, want het is bedoeld voor iemand(mens, evtn. beginner) met een paard wat wel al ingereden is. Je kunt best een mailtje sturen aan eddy modde met de vraag wat hij hier van vindt, succes!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 02:23

Nee nog niet ingereden, wil niet perse een level, gewoon iets wat voor hem makkelijker te begrijpen is. Ik heb hem nu een jaartje en hij is bijna 2, word nog laaang niet ingereden Knipoog. Weet jij iets met jonge paarden ? Hij loopt altijd met een los touwtje mee of los. poetsen etc ook soms los. Hij is heel slim en leergierig trouwens. We hebben een tijd in een dip gezeten, wat wil je, hij is ook zo jong.

Maar nu is alles omgedraaid lijkt wel, alsof ie een klap met een moker heeft gehad Gestoord . Super lief, aandacht vragen, meelopen, meedraven etc.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:29

Eddy Modde, die in Oostburg zit, is van Parelli en aan te raden. Overigens hoeft een paard niks te leren, het paard kent het al. De mens is degene die moet leren. Over het algemeen is het niet verstandig om met nh te beginnen als je er zelf nog geen ervaring mee hebt en je een jong paard hebt. Als je het doet, doe het dan onder begeleiding van een ervaren iemand zoals Eddy. Parelli pakket kan ik je zeker aanraden!

yEStraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:36

@Dapy:

Wat moedig van je om de stap naar NH te maken, gefeliciteerd, de "wil" is de eerste grote stap!
Het is inderdaad heel moeilijk je weg te vinden in deze wereld want er zijn zoveel NH-stromingen dat je door het bos de bomen niet meer ziet!

Het is ook moeilijk om voor jou enje paarden de juste methode te vinden, je zal hier zelf op zoek naar moeten gaan.

Het is goed van je om eerst wat theoretische achtergrond en kennis op te doen alvorens aan de slag te gaan om te vermijden dat je je paard "verpest" zoals je zelf benoemt.

Er bestaan veel boeken en ook die kan je natuurlijk niet allemaal lezen!

Als je vragen hebt, mail me gerust, ik wil je graag helpen!

Onderaan staat emailadres en website als het goed gaat!

Grtz
Eva Saegerman

maggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 19:58

Hoi,

Eddy start 11 september met 5 jonge paarden voor hun basis (waaronder de mijne).
Misschien kan je een keer komen kijken op het centrum, is heel leuk om te zien.
Het is in Oostburg, dus voor jou niet zo ver weg.

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:53

Morgen! NH dag @ mansour in arnhem! Haha!

Jrussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:55

ik heb ook een pakket bij parelli besteld met dvd's toen ik er net mee begon is zeker leerzaam
succes ermee!!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 22:14

mensen die nu willen starten met parelli wordt aangeraden de succes series aan te schaffen samen met de patterns en zich lid te maken van savvyclub voor de verdere informatie (psychologie die achter het programma schuilgaat). Omdat deze nieuwe pakketten eigenlijk niet alle informatie bevatten. Parelli heeft het op die manier simpel proberen te houden. Wanneer je klaar bent om dieper in te gaan op de psychologie kan je die dan vinden op de savvyclub website (staat trouwens héél véél informatie op! Ben sinds gisteren lid geworden). Dat om te voorkomen dat je op den duur door de bomen het bos niet meer gaat zien.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 08:23

ohja btw, de level 1 en 2 pakketten zoals die waren verdwijnen niet, die vind je terug op de savvyclub website. Dus mensen die het level 1 en 2 pakket pas gekocht hebben, hebben zeker geen miskoop gedaan. Die pakketten zijn nog steeds bruikbaar. Op savvyclub staat overigens nog véél meer informatie dan enkel dat.