. Ik ben van plan eerst een boek te kopen en dan eens kijken of ik er mij in thuis voel, verder ben ik helemaal into zo natuurlijk je paard houden, mijn paard staat 24/7 buiten regen of niet, geen dekens en met weidegenootjes. Ook ben ik van plan later geen bit te gebruiken en hem zo ook te laten inrijden, aangezien ik niet de ervaring heb een paard in te rijden en ik hem niet wil ''verpesten''. Wie weet een goed leerzaam boek voor de eerste stapjes in de grote wereld van NH ?Of wie weet al een leuke niet moeilijke oefening die ik kan gebruiken ?
Alvast bedankt, en als er iets niet klopt of als het hier niet goed staat even melden graag
. Groetjes daphne.
Edit : Of wie weet een leuke ''cursus'' in of rondom zeeland ? Ik weet gewoon dat het veel ''beter'' is voor Balou omdat ik gewoon voel dat hij een paard is
lastig om uit te leggen, maar ik heb het gevoel dat hij veel kalmer is als ik me meer inleef in het paard zijn, al is dat af en toe nog wel lastig.Hij is een echt kudde paardje en voelt zich niet snel op zijn gemak met iemand die hij niet goed kent of iemand die nerveus overkomt. Dus misschien is het dat ook wel een rede om NH te gaan doen ?
Goh ik kan veel redenen verzinnen, ik wil het echt graag proberen en vooral doen. Voor hem en voor mij.
Nog een keer bedankt
.
.
. Super lief, aandacht vragen, meelopen, meedraven etc.