Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
, maar zeker tot een uur of 6 per dag langzaam aan doen. Hij zal ook moeten wennen aan een stal/ weidegenootje. Als hij eenmaal gewend is, ik zou er ca. 2 weken voor uit trekken, zal hij in zijn nieuwe, betere, situatie snel aangepast zijn en heel gelukkig

Ramona_T schreef:Denken jullie dat het ook een mogelijk om in de wei een deel af te zetten waar een staling die dicht kan staat.
Zodat hij met 2 lijntjes waar ongeveer een meter tussen zit aan andere paarden kan wenen en hij toch niet altijd buiten staat omdat ik hem ook in de stal kan zetten de eerste 3 weken?
Ik ben namelijk niet in het bezit van een stalling en padock alleen van een weide met op een aantal plaatsen een schuilstal waarvan er 2 dicht kunnen
, maar mijn opmerking is: als ie zo weinig hooi heeft gehad zijn hele leven en je koopt hem: laat er wel even een tandarts naar kijken. Toen wij onze verzorgshet op hadden gehaald (die leefde op wat hooi en meusli) was ie 6 jaar en had haken op zijn kiezen!!! dat wil je niet weten.
Nu weet ik wel dat dit een jaarling is, maar toch... Op mijn lijstje als ik ooit een eigen paard koop staat in elk geval de tandarts genoteerd als noodzakelijke controle elk jaar en bij aankoop in zijn bekkie kijken. Want ik ben echt geschrokken van het feit dat zo'n jong dier (6 dus) al zo'n gebit kon hebben. Ramona_T schreef:Zou hij door hebben dat het leuk is om met anderen paarden te spelen of zal hij bang of agresiev reageren.
Graag tips