Bitloos hoofdstel van ruitersport-discount?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_Fleur

Bitloos hoofdstel van ruitersport-discount?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 12:00

Ik ben op zoek naar een bitloos hoofdstel voor mijn Welsh Cob. Momenteel rijd ik nog met bit, maar wil het ook graag zonder bit gaan proberen. Buiten rij ik al op een touwhalstertje, maar merk dat ik daar net te weinig aan heb kwa stuur. Nu heb ik dus besloten om een echt bitloos hoofdstel te kopen, en dan eentje waarbij de teugels achter de kaak langs loopt. Die van Harry's Horse heb ik in het echt gezien en bevalt me wel, maar nergens is nog een maat cob te vinden. Nu zag ik er eentje bij ruitersport-discount.nl:
http://www.ruitersport-discount.nl/contents/media/l_bitloos%20hoofdstel.jpg
Deze ziet er erg mooi en luxe uit, maar zag dat de ringen waar de teugels doorheen lopen vrij ver naar onder zitten. Bij die van HH en Norton heb ik het idee dat ze meer op de zijkant van het hoofd zitten. Maakt dit nog veel uit?

En wie heeft dit hoofdstel toevallig al gekocht? Wat vinden jullie van de kwaliteit en de release? Er staat op de website dat er maar 1 maat is maar geschikt voor zowel cob als full. Is het ook goed te passen op een pony met een normale tot kleine cobmaat?

SIEMxFUNNY

Re: Bitloos hoofdstel van ruitersport-discount?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:00

Ik weet er geen antwoord op, maar ik zoek ook een hoofdsel maat PONY - cob.. Heb ook een touwhalster, maar ik zit precies met helzelfde probleem!
Ik heb al zoveel topics / internet site's afgezocht, maar bijna alles is maat full..

Inge_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:15

Waarom geen Dr. Cook? Die is er in alle maten als ik me niet vergis en die is ook niet zoveel duurder dan die van ruitersport-discount.
En ik denk dat een marylot crosslink ook verkrijbaar is vanaf maat shet.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 19:59

Waar kan je Dr. Cook dan in Nederland krijgen? Zag wel de site van Dr. Cook, maar dan moet je die bestellen vanuit Amerika. Die zijn 120 dollar, geen idee eigenlijk hoeveel euro dat is.

Inge_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 23:24

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 06:28

Hmmm dat prijsverschil is mij helaas toch een beetje te groot.
Wil wel graag een leren hoofdstel en geen beta.

Denk dat ik toch maar ga voor die ene van de ruitersport-discount, als hij echt niet past kan ik hem altijd nog terugsturen. Nu alleen nog even wachten tot mijn loon er is Clown

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:07

Ik heb een lederen bitloos hoofdstel gehad en dat ging telkens stuk! Boos!
Niet dat ik zo vreselijk hard aan de teugels aan het trekken was hoor, maar de stiksels lieten telkens los, echt vreselijk!
Ik heb nu een marylot Crosslink en die is tot nu toe niet kapot te krijgen!

Lekker reclame maken Clown ( is niet mijn bedoeling hoor, ik schrijf alleen mijn ervaring op)

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:08

ik heb die van HH, mijn tinker heeft maat cob dus ik dacht "het past niet" maar mn vriendin had hem gekocht en ik had hem geprobeerd en de neusriem is belachelijk klein, (wat ik niet erg vind overigens)
de neusriem valt hetzelfde als mijn cob hoofdstel! op het kleinste gaatje aan de bakstukken past hij bij mij wel maar volgens mij vallen die wel gewoon normaal. de bakstukken kun je ook vervangen voor maat cob dus dan denk ik dat ie wel past

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:29

Sas_Mon schreef:
ik heb die van HH, mijn tinker heeft maat cob dus ik dacht "het past niet" maar mn vriendin had hem gekocht en ik had hem geprobeerd en de neusriem is belachelijk klein, (wat ik niet erg vind overigens)
de neusriem valt hetzelfde als mijn cob hoofdstel! op het kleinste gaatje aan de bakstukken past hij bij mij wel maar volgens mij vallen die wel gewoon normaal. de bakstukken kun je ook vervangen voor maat cob dus dan denk ik dat ie wel past

Is dat het hoofdstel wat aan het begin van de pagina staat ?
Zo nee, waar heb jij hem besteld.. ?

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 22:44

Dat HH hoofdstel is onderandere bij piafferuitersport te bestellen. Libella ruitersport heeft hem ook. Hmm als de HH ook zo klein valt, misschien toch die proberen. Het scheelt toch weer 25 euro.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 08:15

he Linda! Ik zie dit topic voorbij komen, maar die van mij is van HH. Die was iets te groot toch of niet?

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:17

nee het is niet het hoofdstel van de begin pagina maar die van Harry's horse, die is overal te bestellen waar ze ook de rest van de collectie verkopen, (ik heb hem uit de ruitersportzaak hier)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:07

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 21:17

Siem: Hmm die is nog duurder Clown En ook niet in het zwart, dus gaat hem niet worden.

Heb toch besloten om de HH te kopen, vanmiddag van iemand anders geleend en alles op zijn kleinst past precies. Wil zowiezo een bontje onder de neusriem doen, dus dan past het perfect. Wil niet gelijk een hoop geld uitgeven aan een hoofdstel als ik nieteens weet of ik echt de overstap ga maken.