Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dat zijn mijn ervaringen met koudbloeden
*nou moet ik toegeven dat ik alleen op hem rij en dus niet weet of het aan zn karakter ligt of aan het feit dat hij een koudbloed is :p
Mijn tinker was toen ik hem kreeg nogal 'lomp'.. Overal doorheen lopen, lekker eigenwijs, z'n eigen gangetje gaan.. Maar nu reageert hij super op lichaamstaal, hij draaft braaf met me mee aan een loshangend halstertouwtje en zelfs helemaal los. Ga ik vol op de rem dan maakt hij ook een sliding stop
Die zijn vaak een stuk intelligenter, hebben meer nodig om over na te kunnen denken, raken snel verveeld.. Maar dat houdt je zelf ook bezig

.

JasmijntJ schreef:Maakt niks uit hoor, koudbloed of warmbloed.
Heeft er niks mee te maken.
Ik had een verzorgpony een fries maar dan een oud model.
Daar ging het prima mee!
mirjam4 schreef:Ik hoorde van iemand dat koudbloed paarden te nuchter zijn om NH mee te trainen. Wat is jullie ervaring hiermee? Ik wil een Shire aanschaffen en NH met hem gaan oefenen.
) en doe er parelli mee. Vroeger hadden ze helemaal geen respect, nu gaat het al stukken beter! Ze reageren heel licht vind ik.Morrie schreef:ik heb een zwaar koudbloedpaard en doe Parelli met hem, gaat prima hoor.
Kan helaas m'n levels niet halen, want dingen als 21 minuten aan 1 stuk draven en vliegende galopwissels zitten er echt niet in....
Ik vind het erg leuk om zo'n zwaar paard op superlichte aanwijzingen te laten wijken voor druk b.v. en het leven is een stuk veiliger geworden voor mij: hij stampt niet meer op m'n tenen en geeft geen kopstoten meer