Wij zijn met ons paard richting de USA vertrokken voor het zadelmak maken en doorrijden! Het klinkt misschien overdreven maar dat is het zeer zeker niet! Ik kan het uitleggen: We hadden met ons vorige paard alle hoop gevestigd op een "supertalentvolle" Natural-inrijder. Alle hoop voor niets, het paard was volledig verpest toen ze terugkwam, ze accepteerde NIKS op haar rug! Rennen, rennen en nog eens rennen, en daarbij ook nog protesterend bokken! Geen vakwerk! Dus hebben we besloten het met ons nieuwe paard (een 3 jarige lusitano ruin) anders aan te pakken.
Ons paard staat nu in een grote kudde op een van de enorm uitgestrekte vlaktes in Amerika, Chigago. Ik kan zo even niet op de naam van de vlakte komen maar dat kan ik later altijd nog vertellen indien interesse
De man die we ons paard laten inrijden is een 100% natural en hij zal nooit iets doen wat niet 100% natuurlijk en op een vriendelijke, ongedwongen manier gaat! Geen bitten, hoefijzers, dekens, en andere onnodigheden in de buurt van onze Kashmier! De man is een kennis van iemand die een tijdje paarden bij ons heeft opgestald, dus hij is te vertrouwen. Over een half jaar komt ons lief -op en top en 100% natuurlijk ingereden- terug en kunnen we lekker van hem gaan genieten.
Ik moet er wel bij vermelden dat dit een uiterst kostbare aangelegendheid is - het zadelmak maken en doorrijden door die man in de USA. De reis, de onderhoudskosten etc. het is allemaal niet weinig! Maar we hebben het er voor over, omdat dit volgens ons de beste manier is, en de beste start voor ons eigen rijdier!