knoop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chicopicaro

knoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 16:02

Sas_Mon

Re: knoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 09:55

het deel wat aan het zadel hangt bedoel je?
kan je vingerhaken?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 12:07

Even kijken of het begrijpbaar uit te leggen is..

Je haalt de leadrope als een lus door de ring vooraan je zadel. Dan maak je van het uiteinde van de leadrope (waar het leertje aan hangt) weer een lusje en die trek je een stukje door de eerste lus heen. Maak je weer een lusje van het uiteinde en zo doe je dat een aantal keer, tot je leadrope bijna 'op' is. Als laatste trek je het uiteinde helemaal door de laatste lus heen en zit hij vast.

Nu nog hopen dat de uitleg duidelijk is Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:58

Citaat:
Als laatste trek je het uiteinde helemaal door de laatste lus heen en zit hij vast.

als je dat doet hangt ie voor de sier, want je kan hem dan in geval van emergency dismount niet in 1 ruk lostrekken.......ik doe dat laatste lusje dus niet er doorheen, want ik wil hem in geval van nood meteen los kunnen trekken

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 19:44

Morrie schreef:
Citaat:
Als laatste trek je het uiteinde helemaal door de laatste lus heen en zit hij vast.

als je dat doet hangt ie voor de sier, want je kan hem dan in geval van emergency dismount niet in 1 ruk lostrekken.......ik doe dat laatste lusje dus niet er doorheen, want ik wil hem in geval van nood meteen los kunnen trekken

Ik hang 'm er altijd doorheen zodat 'ie niet in de weg hangt, maar nu je het zegt.. Da's wel veiliger. Zakt die laatste lus er niet uit dan als je 'm er niet doorheen trekt?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:32

bij mij zakt ie niet door, maar wij breken ook geen snelheidsrecords....gewoon strak lussen, dan blijft het wel hangen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:23

Ik heb een plaatje gevonden op boomloosrijden,daar zie je net iets beter hoe je het bijv. kan doen:
Afbeelding

chicopicaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 18:00

thanx allemaal tis gelukt vandaag , lekker simpel eigenlijk hahahahahaha Lachen bedankt!