Ik vroeg me af of dat lukt om de aandacht van je paard bij je te houden in een weiland. Ik heb nl. geen paddock, alleen maar weiland. Dus ik zal de Parelli oefeningen daar moeten doen (heb nog steeds niet alle Parelli spulletjes, dus kan nog niet van start). We hebben wel onder de schuur ook een stukje betonvloer. Maar dat is niet zo groot.
Ik vraag dit omdat ik het soms moeilijk vind om de aandacht van mijn paard bij me te houden als ik hem bijvoorbeeld aan de hand leidt door het weiland. Hij doet om de haverklap pogingen om naar beneden te duiken met zijn hoofd om van het gras te eten (hij heeft zich zelfs al eens laten vallen op zijn voorknieën daarvoor!!). Ik moet regelmatig NEEN zeggen en een klein rukje geven aan het halster en goed doorstappen; dan lukt het prima. Anders is hij nog te vaak afgeleid door het groene, lekkere en frisse gras.
Zijn er nog Parelli-beoefenaars die het moeten stellen met weiland? En hoe lossen jullie dat op? Laat me raden... met grondwerk?
Ja, logisch eigenlijk, stel iemand zet een grote slagroomtaart voor je neus en je mag er niet van eten