Ervaring met het rijdek Markus?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ervaring met het rijdek Markus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:20

Nu het zomer is kruip ik s'avonds nog wel eens zonder zadel op de paarden voor een klein rondje. Resultaat, vieze broek en zo'n rare plek op het paard. Nu het warmer is en de paarden gaan zweten vind ik het ook niet echt fris meer. En ik heb een gelderse merrie die behalve rond ook nog spekglad is (dun velletje), dus daar glij ik zomaar vanaf.
Ik zag in de DIVOZA gids het FRA rijdek markus. Prijs stond me wel aan, maar is het ook echt wat? Iemand er al ervaring mee?
Of een ander rijdek/pad die je zo kan gebruiken?
(ik ben niet op zoek naar een boomloos zadel, ik heb goede aangemeten zadels)

Tutchi

Re: Ervaring met het rijdek Markus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 16:32

Ik heb het dekje in de Divoza zien liggen inderdaad Ja . Ziet er mooi afgewerkt en stevig uit. Maar één ding snap ik dan weer niet zo goed. Er zit een heerlijk comfortabel uitziende singel aan, maar deze zit maar met één (redelijk breed) riempje aan het dek vast. Gevolg líjkt me dat dat kleine stukje riem, op de plaatsen waar er geen dek of singel tussen zit, dan alsnog behoorlijke druk kan geven. Ik hoop dat ik ongelijk heb.. ?

Anoniem

Re: Ervaring met het rijdek Markus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 16:54

Het hoeft niet zo strak toch? En trouwens, een singel geeft ook druk, dus zo erg lijkt het me niet. Ik ga het wel uitproberen.