parelli halster

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

UniQueU2

parelli halster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 19:22

ik heb pas me parelli spullen binnen gehad.. maar hoe weet je of zoiets past?? ik heb een warmblood halster (voor een kwpner van 168) hij is wel beetje los en moest heb aan de zijkant straker zetten want anders hing hij op zijn neus..
onder zijn mond zeg maar heb ik ruimte voor een rechtopstaande vuist.. is dit te groot??

Groetjes Sandra

Mips

Re: parelli halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 10:29

Onder de mond moet juist veel ruimte zitten, het is de bedoeling dat ze kunnen gapen. Ik heb ook een warmblood halster, mijn paardje is 1.55 en het past perfect (hij heeft geen enorm hoofd hoor...Knipoog). Ik kan me dus bijna niet voorstellen dat het te groot is. Verder kan je de neusriem heel precies op maat maken omdat het gewoon een knoop is, geen gedoe met gaatjes enz. Bekijk anders goed de plaatjes op parelli.com en vergelijk. Als je nog niet zeker bent is het misschien hgandig een foto te plaatsen.
succes ermee.

Cassidy

Re: parelli halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:04

Het stukje onder de kaak moet echt strak zitten, zodat hij hem niet toevallig af kan schudden. Ik heb zelf een Quarter met normaal Cob hoofdstel, maar die heeft halster maat Warmbloed. Rond de neus moet hij ruim zitten

Zoiets bijv.

Afbeelding