Ervaring met de bitless bridle

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Jessica

Ervaring met de bitless bridle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 13:08

Jaja ik ben ook aan een bitloos hoofdstel begonnen, ik heb hem alleen nog gepast nog niet mee gereden.
Nu is mijn vraag wie heeft hem nog meer en zijn jullie er positief of negatief over?
En waarom??
Alvast bedankt

Afbeelding

Kitsolu

Re: Ervaring met de bitless bridle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 07:26

Ik ben niet zo tevreden met dit hoofdstel. Hij is wel heel duidelijk wat natuurlijk een groot pluspunt is. Maar als je de teugels aanhaald (je "trekt" de riemen onder de kin en keel aan) en vervolgens laat je je teugels weer los, dan is de release niet goed. Er zijn meerdere mensen die deze ervaring hebben. Het kan tot grote stress en laksheid aan de hulpen bij je paard leiden. Mijn ijslander is er een keer gigantisch met me vandoor gegaan toen hij doorhad dat ik niet meer echt contact en controle had met dat hoofdstel.

Natuurlijk zijn er ook mensen die wel goede ervaringen hebben. Ik zou dus zeggen: ga er gewoon eens mee rijden en zoek voor jezelf uit of jij de relaese wel of niet goed vindt.

Verder vind ik het trouwens een erg fijn hoofdstel, maar dat is rede genoeg voor mij om hem niet te gebruiken.

Arabesk

Re: Ervaring met de bitless bridle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 12:23