Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) die zei: als je je paard niet in de hand hebt naast je, wordt het ook nooit wat als je erop zit. En hij had gelijk. Dat is niet eens NH, maar gewoon opvoeding. Misschien zeg ik het wat te pinnig, maar ik bedoel het positief hoor. Vind het zo jammer als de relatie tussen een paard en een mens, die het zo goed bedoelt, mis gaat doordat die basis er niet is. Want die basis is zo makkelijk aan te leren, echt waar!
Maar volgens mij heeft dat geen zin als die basis dus niet goed is. Anderen denken daar anders over, maar dit is even mijn mening hoor.
Citaat:Ik ben niet bang naast hem, puur met rijden. En zelfs dat is nergens voor nodig.. Zit tussen mijn oren. Maar aan de hand kan t ook zo'n drammer zijn, puur omdat híj wil lopen, en ik wil het graag sámen willen. Of klinkt dat stom?
Het weideseizoen begint volgende maand dus ik rijd hem deze maand voor zover mogelijk wel elke dag. En het ging super hoor! Tot hij zaterdag besloot dat ie er genoeg van had en in volle galop terug naar stal ging, zat geen rem op, niks. Dat was wel even een deuk in het vertrouwen weer.
Josien je hebt pb
en je klinkt me erg wijs als ik hoor hoe je het wil aanpakken. Het enige wat ik eigelijk wil zeggen is dat ik niet denk dat bokt je hierin kan helpen.
en dat jij er echt wel komen gaat zolang je erin gelooft.
een dier geef meer aan als jij je openstelt voor wat hij vertelt
.
, ook waarneer je paardje in de bak loopt veel met hem te doen..