Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Als ik dan weer opkijk blijft hij wel staan, kan ik hem aaien belonen e.d. maar als ik hem dan weer om me heen wil laten lopen gaat hij weer draven
).
Ik ben toen maar gestopt en gaan uitstappen, ben bang dat als ik hem dus door laat gaan hij spierbevangen wordt of zich uiteindelijk blesseert / over de kop jaagt.
Hij komt nu wel naar me toe,als ik mijn handen sluit. Dan laat ik hem stilstaan. Kriebel en frutsel lekker met hem, loop om hem heen en dan mag hij rustig weer verder gaan. Heb het vandaag ook gedaan toen ik daarna even ging rijden. En tussendoor even afgestapt en weer lekker gefrommeld, toen er weer op.
MaaikeUshi schreef:Dat dacht ik eerst ook. Maar hij loopt elke dag echt een paar uur in de paddock met een vriendje, hij kan zich echt wel uitleven. En als ik niets doe blijft hij dus wel staan hoor. Maar of hij draaft /galoppeert of hij komt gezellig bij me staan. Die stap-versnellings-knop zit er nog niet op![]()
Hij komt nu wel naar me toe,als ik mijn handen sluit. Dan laat ik hem stilstaan. Kriebel en frutsel lekker met hem, loop om hem heen en dan mag hij rustig weer verder gaan. Heb het vandaag ook gedaan toen ik daarna even ging rijden. En tussendoor even afgestapt en weer lekker gefrommeld, toen er weer op.
[quote]
Zouden we niet hier wonen, zou hij ook op een paddock staan, maar dan met inloopstal of zoiets. Helaas kan dat hier echt niet, dit is ter bescherming van het paard. Niet alleen dat ze een paard kunnen stelen, maar je hebt hier ook genoeg andere idioten rondlopen (mishandeling / erop gaan zitten, treiteren). "s Nachts heb je daar geen zicht op, overdag is er wel steeds toezicht.