wat zijn nauw goede boeken over NH ?
En hoe heet dat boek over paarden karakters nauw precies ?
Want ik ben bijna jarig en ga boeken kopen ..

Kuusje Sanne
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Cassidy schreef:Natural Horse-man-ship van Pat Parelli, is tegenwoordig ook in het Nederlands vertaald.
Er zijn twee boeken over paardencharacters, een van Linda Tellington Jones en een van Klaus Ferdinand Hempfling, maar het beoordelen van een character op grond van een gezicht of hoofd vind ik persoonlijk nonsense en puur koffiedik kijken.
Ik zou, als ik jou was, het boek van Parelli doen.

heiditjj schreef:ik denk dat je min of meer je eigen methode moet ontwikkelen door allerlei boeken te lezen en daar hetgeen uit te halen wat voor jou en je paard het beste werkt.

Arabesk schreef:dat ttouch boek is ook behoorlijk zweverig, ik heb het hier liggen, maar het is niet mijn ding
Ik ben het met cassidy eens. Je kan beter aan de slag met Parelli dat is concreter. Bij Hempfling loopt je geheid vast.
. Mijn eigen methode zit dan ook ergens tussen Parelli en Hempfling in (met vooral een hoop van mezelf).

sannekeee schreef:Weet je de titel van dat boek ?
En op wat voorn manier is het zweverig ?
Want als het is van mijn hand heeft krachten opzo , dan hoef ik hem niet te hebben.