, maar ik vraag het liever hier omdat mensen hier niet meteen roepen dat ik een vals paard heb
en er hier wat meer over nagedacht wordt.Ik heb sinds juni vorig jaar een haflinger merrie van nu 3 jaar (http://www.youtube.com/watch?v=rZVowS4tVys). Het is een schat van een paard, maar af en toe een beetje lomp.
Ze staat op een stal waar de pensionklanten zelf de paarden in diensten binnen en buiten zetten. Nu kwam ik vandaag op stal omdat het mijn beurt was. De mensen die samen met mij binnen zetten waren al bezig, en 1 van hen zat helemaal onder de modder... Mijn haflinger had haar geschopt!
Ik was er zelf niet bij maar het schijnt dat Ankie zich losgerukt heeft en gericht naar achter heeft getrapt. Ze had het er nog over dat ze een methode van Emiel Voest aan het proberen was (iets met ruimte geven) maar ik weet niet of dat iets uitgemaakt heeft.
Het schijnt dat ze vorige week ook al eens geschopt heeft naar iemand (niet raak)!
Ik ben geen paarden gewend die mensen schoppen, en ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen. Ze heeft mij nog nooit geschopt en ik ben daar eigenlijk ook niet bang voor (als ik haar mok insmeer zit ik gewoon op mijn knieen bij haar achterbenen), maar ze moet natuurlijk ook niet andere mensen schoppen.
Ik wandel 3 of 4 keer per week met haar, aan een monty roberts halster. Dan loop ik naar de bak of langs druk verkeer: ze is dus wel veel in handen.
Ik moet nu de komende tijd 2 keer per dag zelf mijn paard binnen en buitenzetten maar dit is eigenlijk niet te doen...
Heb ik nu een onbetrouwbaar paard? Waarom doet ze dit? En wat doe ik er aan? Heeft iemand hier ervaring mee?

en dat ik voortaan zelf haar moet doen... Eigenlijk weet ik wel dat er met Ankie echt niks mis is, ze is nu makkelijker dan ooit. Maar je schrikt toch wel even. Ik denk idd ook dat Ankie gewoon een beetje onbezonnen in de lucht bokte, wel in haar richting, maar niet met de bedoeling haar te raken. En idd had ze die methode eerst even bij haar eigen paard kunnen uitproberen
Maar goed, het blijft natuurlijk wel rot voor haar en ik voel me er ook wel een beetje schuldig over, zo'n trap doet gewoon heel erg pijn.
Ze zijn bijna allemaal ouder dan mij en zouden zich nogal beledigd voelen als ik ga vertellen hoe het moet.
. Ik ben haar nu aan het longeren, en heb haar al een singel omgedaan: Als ze mij had willen schoppen had ze dat allang gedaan...
, dit is haar nieuwe plek: