Glücksrad?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kitsolu

Glücksrad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 16:24

Hallo,

ik heb al eerder een topic geplaatst over dat mijn "bitloze" buitenrit volledig misging en dat ik denk dat dat deels te wijten is aan het feit dat ik met een dr. Coock reed. Als ik de teugels aanneem, en dus de onder de kin gekruiste "riempjes" aanhaal, laat het niet goed meer los en blijft er druk bestaan.

Ik ben dus opzoek naar iets waar ik de druk en scherpte zelf kan regelen, nu leek dit mij een idee, maar zijn er nog mensen met ervaringen en kunnen jullie mij dit aan/af raden?

Ik hoop dat ik een reactie krijg want ik ben al die bitjes zat.

Waratje

Re: Glücksrad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:18

heiditjj schreef:
Hallo,

ik heb al eerder een topic geplaatst over dat mijn "bitloze" buitenrit volledig misging en dat ik denk dat dat deels te wijten is aan het feit dat ik met een dr. Coock reed. Als ik de teugels aanneem, en dus de onder de kin gekruiste "riempjes" aanhaal, laat het niet goed meer los en blijft er druk bestaan.

Ik ben dus opzoek naar iets waar ik de druk en scherpte zelf kan regelen, nu leek dit mij een idee, maar zijn er nog mensen met ervaringen en kunnen jullie mij dit aan/af raden?

Ik hoop dat ik een reactie krijg want ik ben al die bitjes zat.

Tja, al die kruislingse dingen hebben het risico van slecht lossen, dus dan zul je optomingen moeten proberen die dat niet doen. Afhankelijk van wat je er van wil heb je dan zo'n beetje de keuze uit touwhalster, side pull, hackamore en bosal. Bij allemaal kun je de druk zelf regelen, scherpte in zekere zin ook door er gewoon vanaf te blijven Clown
Het zijn allemaal optomingen die behoorlijk nadrukkelijk kunnen zijn en dus moet je als ruiter precies weten waar je mee bezig bent en of je niveau er goed genoeg voor is. Enne, ter voorkoming van een fiasco, probeer dingen eerst eens uitgebreid uit in een rijbak en als je op buitenrit gaat ermee, zorg dan voor ideale omstandigheden.

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:18

Ik heb het glucksrad. Omdat dit dmv een lichte hefboom werkt, dus niet meer kruislingse bandjes, is de release erg goed.
Het hoofdstel is duidelijk,zonder scherp te zijn.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:21

ik heb een meroth gekocht. moet alleen nog steeds binnenkomen...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:22

ik heb 2 Glücksräder (mv van Glücksrad Clown ) gehad, zowel maar paard als pony mee gereden en weer verkocht.
Ik vond het té mechanisch, we rijden nu weer "gewoon" met touwhalster

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:44

Is zo'n Glucksrad alleen via die Duitse site te koop?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:46

nee hoor, een poosje geleden lagen ze hier in de ruitersportzaak, die hadden er een paar meegenomen van de beurs

Ik heb er ook 1 gekocht bij Robinsons in UK, daar heten ze alleen happywheel

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:47

PB Jeddah eens, die gebruikt ze ook.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:57

ja klopt, die heeft er 1 van mij overgenomen Haha!

shyla25 heeft de andere van mij overgenomen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 19:04

Morrie schreef:
nee hoor, een poosje geleden lagen ze hier in de ruitersportzaak, die hadden er een paar meegenomen van de beurs

Ik heb er ook 1 gekocht bij Robinsons in UK, daar heten ze alleen happywheel

Ik kan het op die site niet vinden. En die Duitse site begrijp ik niet Bloos