Ik heb mijn merrie nu ongeveer anderhalf jaar.
Anderhalf jaar geleden heb ik haar gekocht in drente heel ver in drente. (dik twee en een half uur rijden)
Ze was heel rustig en kalm maar wilde voor geen goud de trailer in. Ook had ze toen geen zin om te rennen of het lukte haar op een of andere manier niet. Toch heb ik haar gekocht omdat ze zoo mooi en lief was...Ik was echt meteen verkocht.
Maar toen ze dus de trailer in moest is ze der in geslagen door die boer met zwepen en van alles en nog wat. Het heeft dus echt dik 2 uur geduurt voor ze er in ging.
Ik houd er helemaal niet van dat ze er in werd geslagen, maar die man wilde het zo snel mogelijk afhandelen.
Toen ze er in stond ging het wel weer, maar we moesten nog 2,5 uur terug naar huis.
Terug op stal nog steeds heel kalm. Maar zo erg bezweet had ik een paard nog nooit gezien.
Volgende kom ik weer bij haar aan had ze hele slape oogjes en ze was echt gewoon WILD.
Ik snapte er niks van, dat ze opeens zo druk was en helemaal niks kende enzo. Het werd echt van kwaat tot erger.
Ik de dieren arts opbellen en gevraagt of er een bloed test gemaakt kon worden.
Nouw dat kon wat bleek.....................Ze had DOOPING in haar bloed . En daarom was ze toen we haar ophaalde zo rustig.
Nouw dat was even een geschiedenis lesje.
Ze is nu echt heel erg veranderd maar soms kan ze heel erg raar uit de hoek komen.
Nu wordt ze eind april weg gebracht om in te laten rijden, maar ze is in die tijd nooit meer in de trailer geweest.
Hoe zo ze reageren?
Wat kan ik het beste om haar zonder dwamg de trailer in te krijgen?
Zou ze mischien een trouma er van over hebben gehouden?
Reacties, TIPS of Trucks zijn van harte welkom
bedankt voor het lezen.

:D
Succes!