Echte parelli spullen beter ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MandyL

Echte parelli spullen beter ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 15:54

De titel zegt het al .. ik ben even aan het kijken voor parelli spullen je ziet ze overal.. maar is er nou echt verschil tussen de echte parelli spullen en de namakers??

Groetjes Mandy

Arabesk

Re: Echte parelli spullen beter ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 18:04

de prijs

meer niet Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:23

ik heb diverse sticks gehad maar ik vind de sticks van Parelli toch wel de enige die echt in balans zijn.
Halsters maakt Parelli niet in de maat van mijn paard en de leadropes versleet ik bij bosjes in het begin, dus die kocht ik ook niet meer bij Parelli

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:27

halster maakt niet uit, stick vind ik idd wel en ja de leadrope van parelli vind ik veel fijner dan een neppe maarja smaken verschillen

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 12:35

Net wat arabesk zegt de prijs denk ik ook, verder kan je een hoop leren maar je moet er een soort van feeling voor hebben het te kunnen doen. De relatie tussen jouw en het paard is het belangrijkste en spullen kunnen je helpen het verbeteren van de relatie.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 14:31

Het gaat vooral om het merk/type/materiaal touw dat gebruikt is. Als je spul van Parelli koopt (of mijn EquiPlay 'best quality') dan weet je zeker dat het soepel, sterk, niet schurend touw is, wat lekker in de hand ligt en zeer duurzaam is (zeg ik nu, uit mijn eigen ervaring Knipoog).

Er zijn echter ook touwen die erg licht zijn, weinig 'leven' hebben of juist zwaar en stug zijn. Deze materialen hebben dan misschien wel de juiste maat, maar het 'gevoel' dat een leadrope geeft is ook erg belangrijk met grondwerken. Vanaf een foto is het helaas moeilijk te beoordelen hoe een bepaald touw aanvoelt.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 15:26

Maar Callippo, ik vind jouw producten zowizo goed van kwaliteit. Mijn leadrope, touwhalster stick en string komen allemaal bij jouw vandaan en het is sterk, fijn kwa gevoel en ik kan er goed contact mee maken.

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 16:37

gelukkig dat meer mensen het vinden.... Tong uitsteken dan heb je er waarschijnlijk weer een klant bij Knipoog

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:20

Hier nog een tevreden klant van Equiplay of beter Calippo's shop.
Ik haal altijd al mijn spullen vandaar en heb geen klachten. Ik heb op Equitana een andere "nep" stick en string gekocht maar die liggen echt niet fijn in de hand. Die van Equiplay wel.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:51

Ik heb een nepperd carrot stick gehad,en nu heb ik de echte Parelli stick.
Is toch fijner hoor,de echte.
De leadrope en het touwhalster heb ik bij Lovelance hier op Bokt gekocht.
Nep spullen voor een echte leuke prijs. Lachen
Ik heb de leadrope al een hele tijd,en touwhalster ook.
Super spullen.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 10:11

Ik had eerst ook 'nepperds', zowel touwen als stick. Later toch de spullen bij Parelli gekocht en vond (net als Morrie) de stick veel meer in balans, waardoor er fijner mee te rijden is. Ook de touwen zijn iets zwaarder. De sportreins die ik van Equiplay heb gehad, zijn in ieder geval wel van zelfde kwaliteit als de teugels bij Parelli. Stick en touwen vind ik minder.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:32

Ik zie om me heen de sticks van andere aanbieders en heb er zelf een van Parelli. Een voordeel is dat het lusje aan het uiteinde bij de Parelli stick van leer is en niet van rubber, en zo minder snel afbreekt.

Verder heb ik het touwhalster en de leadrope van Parelli, en die voldoen goed, en zijn tot nog toe heel gebleven. Dus waarom wat anders proberen?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 19:32

En bijkomend voordeel: Bij de spullen van Parelli krijg je een levenslange garantie.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 19:34

Is dat zo?
Het leertje van mijn string is namelijk gescheurd,bij de opening waar het leertje erdoor heen gaat.
Maar hoe krijg ik dan een nieuw leertje?
Ik heb de bon niet ofzo,ik heb toen ooit via internet besteld..

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 19:35

Tinkerloos schreef:
Is dat zo?
Het leertje van mijn string is namelijk gescheurd,bij de opening waar het leertje erdoor heen gaat.
Maar hoe krijg ik dan een nieuw leertje?
Ik heb de bon niet ofzo,ik heb toen ooit via internet besteld..

Dacht dat ooit ergens gelezen te hebben.. Moet je Marieke anders even mailen. Ze hebben sowieso losse leertjes liggen.

lizzymickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:07

Ik denk dat het enorm afhankelijk is van wat je gewend bent. Ik ben zelf erg blij met de spullen van Equiplay. Maar ik heb de echt Parelli stick nog nooit geprobeerd.

Vooral om te proberen lijkt het mij aantrekkelijker om eerst eens de spullen van Equiplay te proberen. Wordt je een echte fan kun je altijd nog de echte spullen aanschaffen.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:36

lizzymickey schreef:
Vooral om te proberen lijkt het mij aantrekkelijker om eerst eens de spullen van Equiplay te proberen. Wordt je een echte fan kun je altijd nog de echte spullen aanschaffen.

Maar dan ben je dus dubbel zo duur uit, betaal je de 'dure' prijs van Parelli plus de kosten van de Equiplay-spullen. Knipoog

lizzymickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:53

Helemaal waar maar jij hebt vast ook wel meer dan 1 hoofdstel toch? Je kunt de spullen van Equiplay altijd nog verkopen lijkt me Tong uitsteken

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:22

lizzymickey schreef:
Helemaal waar maar jij hebt vast ook wel meer dan 1 hoofdstel toch?

Helaas niet één op dit moment Knipoog

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:51

Toen ik pas met Parelli begon, waren er nog geen alternatieven te koop. Ik heb toen allemaal echte Parelli spullen gekocht (2001), en die zijn dermate goed van kwaliteit dat ik ze allemaal nog heb en er niets kapot is, dus dat zit wel goed.

Momenteel heb ik clipteugels van Equiplay (die was er eerder mee dan Parelli Haha!), best quality, en die bevallen heel goed.

Ik heb ook een lead rope van Equiplay, met bull snap, best quality. Hij is wel wat lichter dan die van Parelli, er zit iets minder 'feel' in, maar hij is wel bestand tegen mijn hengst en dat wil heel wat zeggen - die propt elke dag hele stukken touw in zijn mond Haha!.

Halsters en sticks kan ik dus niet vergelijken, evenmin hoofdstel en barebackpad, die zijn allemaal van Parelli hier. Duur in aanschaf, maar super kwaliteit en lange levensduur.