Help! Ik kom maar niet verder... (Parelli)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

triesjuh

Help! Ik kom maar niet verder... (Parelli)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 11:46

Hallo iedereen,

Mijn naam is Patricia en ik ben 17 jaar oud. Ik heb twee pony's namelijk een merrie Sientje (arabier) van 26 en een ruin Legolas (fjordje) van bijna 2. Ik doe al twee jaar parelli met Sientje. Ze is nog steeds een hele fitte dame. Ik heb ook het level 1 pakket in mijn bezit. Maar ik kom maar niet verder. Ik ben nog steeds bezig met de eerste 5 spelletjes. Sientje is een hele dominante merrie (Ze is ook de alfamerrie van een grote kudde) En ik heb het gevoel of ze een loopje met neemt, of het niet uitdagend genoeg vind. Nu was mijn vraag komt dit jullie bekent voor? En zo ja wat kan ik eraan doen om eindelijk level 1 een keer af te sluiten? Of in ieder geval verder te komen...

Groetjes Patricia

liljebo

Re: Help! Ik kom maar niet verder... (Parelli)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 11:49

wat gaat er fout? Normaal gesproken moet je level 1 heel snel afronden (hoeft echt niet perfect te gaan) om meteen daarna verder te gaan met 2. Twee jaar is veel te lang voor level 1 en kan voor de merrie een reden zijn waarom ze niet meewerkt. Het wordt nl dodelijk saai.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:18

Blijf niet hangen in level 1 omdat je alles perfect wilt hebben. Als je te lang in level 1 blijft hangen, gaat je paard zich vervelen.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 10:01

ik heb wel eens gehoord van eddy dat een level 3 student level 1 perfect kan doen.
level 1 is niet over perfectie maar safty. ga gewoon lekker verder!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:51

Inderdaad, verder gaan met level 2.
Level 1 kan al na 1 maand klaar zijn. Je paard moet wel een uitdaging vinden em kennelijk probeert ze op alle manieren jou te vertellen dat ze het niet leuk meer vindt.
Gauw doorgaan met level 2!!
Laat level 1 voor wat het is, 2 jaar is echt veel te lang Ja

Succes Knipoog

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:01

Maar kun je wel verder met level 2 als je de 7 games niet beheerst?
Ik heb van de dvd's geleerd dat als iets niet lukt er in je basis iets niet goed zit.
Ik heb met mijn fjord nog steeds een sidewa'ys probleem hij smeert hem altijd.

Omdat het me altijd mijn rug koste(ik laat niet zo snel los) ben ik ermee gestopt.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:22

Maar hoe goed wil je iets beheersen? Het gaat er niet om hoe goed je het doet maar dat je snapt wat er gebeurd wanneer je iets doet en dat je veilig bent samen met je paard.
Ik zou persoonlijk niet opgeven maar verder gaan.
Misschien kun je wel het sideways oplossen in level 2.

Ik ben nu met een driejarige bezig die level 1 nog niet beheerst maar ik verweef er ook dingetjes in van level 2 als daar ruimte voor is. Maakt het leuk zonder dat ik de lat te hoog leg.
Gebruik je eigen verstand en inzicht is ook een ding in Parelli....

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 08:29

Hallo ik heb even een vraagje tussendoor,
hebben jullie alleen het boek natural horsemanship of hebben jullie meer, ik hoor ook over dvd's.
Ik heb er helemaal geen ervaring mee en waar begin ik het beste ?

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 08:43

mijn vorige paard kon ook geen sideways, maar daardoor bleef ik niet in level 1 hangen.... pas toen ik ook meer ging gymnastiseren ging sideways ook in eens heel goed.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 08:50

Sideways blijft zowiezo voor veel paarden een lastige. En staar je niet blind hoe Linda het uitvoert met die merrie. Die gaat heel netjes maar dat is niet wat je voor ogen moet houden als voorbeeld. Mooi maar niet voor alle paarden weggelegd.

Kavam; Je hebt van Parelli allemaal verschillende levels. Hiervoor kun je DVD's kopen en deze "cursus" dus thuis volgen.
Kan niet anders zeggen dan een aanrader en een zeer goede hulp bij alle problemen die je in je paardenleven tegen komt. Ja

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 08:55

Okeey en die dvd's zijn die ook in het nederlands en waar bestel of koop je die ?
Koop je ze in een keer allemaal of kan je ook level 1 kopen en dan later 2 bijv. ?

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 09:27

Nee, alles is in het engels. Lachen
Je koopt eerst level 1 en als je die helemaal doorlopen hebt kun je bv. level 2 kopen, als je dat wilt.
Kijk hier eens even: www.parelli.nl
Daar kun je het hele pakket bestellen.
Je kunt ook lid worden van de Savvyclub, dit geeft veel extra informatie en ondersteuning. Maar dat is een extra optie, het hoeft helemaal niet.