Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Arabesk schreef:bitloze hoofdstellen zijn eigenlijk nog slecht verkrijgbaar. Ik zat achter eentje aan van Harry's Horse, maar die verkoopt ze alleen in maat Full. En van freedom riding articles zit er zo'n lelijk bitje op de frontriem...
Maroush schreef:Tnx JoviBan! Ik zag 'm toen liggen bij een stand met allerlei bitloze hoofstellen. Koste dacht ik 95 euro en dat had ik toen helaas niet. Maar ik kan me herinneren dat het een heel hoofdstel was, niet alleen een neusriem?

JoviBan schreef:@Maroush:
David de Wispelaere reed met een kruislings systeem dat een variatie is op die van Cook. Het betreffende hoofdstel had de neusriem van Imperial.
De nieuwe Bitless van Voest lijkt hier idd veel op.

Arabesk schreef:En van freedom riding articles zit er zo'n lelijk bitje op de frontriem...

anders zou ik het ook niet wetenMaroush schreef:Ik schop dit topic stiekem even omhoog![]()
Ik heb de IR nog nergens zien liggen. Hoe kan ik eraan komen?
En is het alleen de neusriem (maak je die dan vast waar normaal de bakstukken komen?) of zitten die touwtjes er ook bij?
Heb gister even de Voest uitgeprobeerd. Was eigenlijk te groot, dus qua werking kan ik nog niet veel zeggen, maar de release met die touwtjes is wel een stuk fijner dan met leertjes moet ik zeggen![]()
Ik vraag me alleen af: die touwtjes kruisen volgens mij achter de neusriem, hebben ze dan niet een vrij sterke inwerking (omdat ze best smal en dus 'scherp' zijn?)