Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Bedenk wat je je hiermee op de hals haalt. Zoek voor de gein eens in de zoekmachine naar het woord 'Natural' en je komt de meest vreselijke en vooral ernstig verhitte discussies tegen tussen normals en naturals.

Sonja_B schreef:mmm okee, ik zal eens zoeken gaan dan.... heb wel interesse hoor, maar ik vond het nogal moeilijk te begrijpen, aan natuurlijke paarden denk ik dan aan paarden in het wild in het bos ofzo... zonder mensen.
jij bent jarig he? gefeliciteerd

Sonja_B schreef:nee, maar wat ik bedoel is.... als je je paard natuurlijk wild laten zijn, waarom dan rijden? Dan kun je wel zeggen: "ik ben goed voor hem" maar eigenlijk ben je toch egoïstisch want je doet het voor jezelf snap je?
Als je ECHT natuurlijk wilt zijn voor je paard, dan rijd je er helemaal niet op, toch?
Ik snap het gewoon niet zo, het is voor mij een beetje euhh... nep allemaal
niet banketstaaf bedoelt hoor
, ben ook maar een mens natuurlijk).
. Nu hoeft ze alleen maar 'ie' te zeggen en hij is weg.
Arabesk schreef:als een veulen niet goed is, is het ook vaak de merrie die er wat aan doet hoor. Actief doden of gewoonweg verstoten.
ShamalArabs schreef:Hmmz..
ik vraag me wel eens af hoe natural de naturals hier eigenlijk zijn?
Als je een hengst tussen de merrie's hebt in een kudde en er word een veulen in de kudde geboren die niet kan staan en niet goed is, laat je de natuur dit oplossen (de hengst zal hem dan doden) of los je het zelf op (veulen weghalen en laten inslapen)?
En in diezelfde kudde als je een merrie hebt die zich niet wil laten dekken en een dominante hengst die wat vurig (vechtersbaasje of dominantste hengst tussen de hengsten) is, die persé de merrie wil dekken ivm overleving e.d., haal je de merrie weg? of laat je de hengst zijn gang gaan (zo'n hengst jaagt achter de merrie aan tot ze uitgeput is of struikelt, duikt er dan bovenop en dus, in feite, haar "verkracht" in menselijke benamingen)?
En als zo'n hengst bij je staat en jij bent wat aan het vegen, en hij besluit onverwachts dat je wel lekker hengstig ruikt en hij probeert je te dekken, mep je hem dan gelijk met die bezem voor zn kop of los je het op door aan de dominantie te werken (wat in feite geen zin heeft aangezien een hengst lager in rang staat dan de merrie's, hij is er vrijwel alleen om voor voortplanting te zorgen)? Want ja, je benaderd hem altijd als natural toch wat meer vanuit het paardse oogpunt, dus je hoort bij de kudde en bent iets van een soort merrie volgens hem, iig geen concurrentie.
Waar ligt jullie grens in het natuurlijke aspect?
Tja ik noem zo maar eens wat voorbeelden (gebaseerd op waargebeurde verhalen uit eerste hand en andere gezien filmpjes)