Monty Roberts Methode/ Annemarie van der toorn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sjaan_aramas

Monty Roberts Methode/ Annemarie van der toorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 14:11

Wij vinden de methode van Monty Roberts goed en diervriendelijk... Haha!
Maar wij hebben alleen maar shows gezien..
Zijn er mensen die ervaring hebben met de methode van Monty Roberts of Annemarie van der toorn??

Laat weten wat jullie ervan vinden of hebben meegemaakt!!!

Groetjes Ach gut Lijst Doei, doei Shannen en Stephanie

Cassidy

Re: Monty Roberts Methode/ Annemarie van der toorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:59

Denisevm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:06

Op 26 januari nam ik deel aan een cursus bij Annemarie!
Ik ben hier héél erg over te spreken en zij is heel vriendelijk.
De paarden worden super behandeld en met respect.
Annemarie geeft goede uitleg en geeft veel tips.
Ik vind deze methode heel paardvriendelijk en heb het zelf ook mogen proberen (Join Up) Pling
Ze liet ook een stukje westernrijden zien op het paard Snapper met alleen een neckrope, super gewoon!

In Juli ga ik een volgende cursus doen, en ik hoop nog vele meer! Haha!

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:09

Ik heb meerdere cursussen bij Annemarie gevolgd en ben ook een keer in de voorrondes geweest met mijn paard! Ik heb ontzettend veel van haar en Dan & Grant uit Engeland geleerd. Mijn 13 jarige merrie is ontzettend moeilijk en heeft na 3 jaar eindelijk weer een zadel op en gaat weer vooruit wat me zonder hun hulp nooit gelukt was. Ikzelf staar me niet blind op 1 methode en ben me nu ook aan het verdiepen in parelli, en lees boeken over andere NH methodes. Ik vind het een eerlijke en duidelijke methode naar het paard toe en ik voel me er goed bij, en mijn paard is totaal veranderd in positieve zin en daar gaat het om! Hier een link naar het Monty topic!
[HK] Het Monty Roberts klets en ervarings topic!!!

ojele

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 09:46

Ik ben ook zeer enthousiast. Heb verschillende cursussen bij haar gevolgd. Wat een topper. Juist omdat ze je laat zien en ervaren dat er meerdere wegen zijn. En dat je voor iedereen respect moet opbrengen. En dat je van iedereen kunt leren. Nee, geef mij Annemarie maar. Veel beter dan die mensen die een volkomen ongenuanceerde mening hebben en denken alles te weten. Zij verteld juist dat je als je wat wilt leren over paarden je bij iedereen moet kijken. En je persoonlijke stijl gaan maken. Dat er geen wondermiddelen zijn. Alleen maar gezond verstand.

7 maart ga ik naar haar demo van de KNHS. Schijnen al bijna 400 kaartjes van weg te zijn. Heel leuk voor haar. Ze komt ook weer op Horse Event, ga je daar toch kijken? Heb je gelijk de kans om meer mensen aan het werk te zien!

sjaan_aramas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 11:51

Ik ga 3 maart naar een cursus 'als fluisteren niet meer helpt' op internet staat dat ze werken volgens de methode van monty roberts.
Dit ga ik eens bekijken en mijn menig hierover op het forum uitbrengen.
Als het iets word dan raad ik deze cursus zeker aan, voor mensen met een jong paard/ pony.
Haha!

annemariev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 09:58

Laat helder zijn dat hoe ik werk, niet bij een ander geleerd kan worden. Dus je mening geven over onze werkwijze, hoe goed bedoeld ook, moet je bij ons komen halen. Kom kijken bij Horse Event, of bij een andere demonstratie.

Teveel mensen misbruiken de naam van Monty, en ondertussen ook van mij. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het geen hele leuke cursus kan zijn... Veel plezier,

Annemarie van der toorn

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:59

wij hebben onze bijna 4 jarige voriog jaar door haar beleerd, ik heb er super goede ervaringen mee. voor vragen kun je mij pme

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:20

ojele schreef:
7 maart ga ik naar haar demo van de KNHS. Schijnen al bijna 400 kaartjes van weg te zijn. Heel leuk voor haar. Ze komt ook weer op Horse Event, ga je daar toch kijken? Heb je gelijk de kans om meer mensen aan het werk te zien!

Ik ga ook naar die demo Haha!

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:26

Ik heb een jaar bij Annemarie op stal 'gewerkt', rondgelopen en veel gezien en gehoord en ik moet zeggen dat ik er vreselijk veel heb geleerd en zeker af en toe nog eens kom buurten. Ook de paarden zijn daar fantastisch en hoe zij met hen te werk gaan is soms haast niet te verwoorden.
In 1 woord; top!

PS: Heb 2 cursussen meegedaan (Join-up/follow-up basis en de LL-cursus). Het er erg van genoten!

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 09:41

Ik vond het toch weer erg leerzaam, leuk is dan ook dat je dan kan denken nu dit zo en dat zo lekker mee denken wat te doen, leer je wat van (kijken en luisteren) het was weer helemaal top. OK dan!

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 11:31

Vrijdagavond waren wij uitgenodigd met ons paard maar helaas hadden wij geen trailer.
We zijn wel naar haar 'show' geweest in het KNHS-centrum in Ermelo.
Erg leerzaam! Lachen

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:02

er zijn altijd mensen die anders denken, (is wat jammer) het lijkt me leuk als ze dat dan ook deden, en het niet een ander afraden, ondervinden is beter dan vooroordelen. Ach gut
Er hebben veel mensen plezier en resultaat mee, ten goede van mens en dier. Pling

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:14

ja idd.. mensen oordelen te snel, of vinden hun eigen methode ''perfect''.. er valt altijd wat bij te leren.. ik leer nog elke dag.. Knipoog terwijl ik al 2 cursussen heb gedaan en al superveel heb geleerd..
Ook leer je om meer inzicht te krijgen, en te bedenken: wat doe ik fout..??
Paarden doen nooit wat fout, ze begrijpen je gewoon niet Knipoog

Groetjes

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 00:54

TiaraBungy schreef:
ja idd.. mensen oordelen te snel, of vinden hun eigen methode ''perfect''.. er valt altijd wat bij te leren.. ik leer nog elke dag.. Knipoog terwijl ik al 2 cursussen heb gedaan en al superveel heb geleerd..
Ook leer je om meer inzicht te krijgen, en te bedenken: wat doe ik fout..??
Paarden doen nooit wat fout, ze begrijpen je gewoon niet Knipoog

Idd. If your horse says no, you either asked the wrong question, or asked the question wrong. ~Pat Parelli