Hoe gaat nu buiten zonder schuilstal? (nav oud topic)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

diesel_

Hoe gaat nu buiten zonder schuilstal? (nav oud topic)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 21:46

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=99&t=813192&hilit=buiten+zonder+schuilstal&start=75

Naar aanleiding van bovenstaand topic heb ik nu de vraag:

Hoe verloopt het nu bij julie zonder schuilstal?

Sinds het topic ben ik verhuisd en staat Diesel buiten zonder schuilstal, ook heb ik een mini appaloosa veulentje erbij sinds een paar maanden, ook deze staat altijd buiten bij Diesel. Het gaat ze prima af, zelfs met een aantal dagen regen wat met bakken uit de lucht kwam was de binnenkant van de vacht nog droog. Het liep als dakpannen van hun vacht af. Ze hebben wel vrijwel altijd onbeperkt hooi tot hun beschikking en je ziet wel dat ze op regen of koude dagen meer eten dan anders

Arabesk

Re: Hoe gaat nu buiten zonder schuilstal? (nav oud topic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 21:50

nu staan ze gehuisvest met een inloopstal, maar vorig jaar stonden ze zonder. Als het dan erg pisweer werd, deed ik ze een regendeken om. Dat ging eigenlijk prima.

De inloopstal is vooral een toilet, lekker pissen en kakken binnen. Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 23:40

Mijn paard staat al een aantal jaar zonder schuilstal en doet het prima. Er zijn wel bomen/struiken, maar er is ook veel moeras bij ons 's winters (veengrond vlakbij de plassen, dus heel veel water), ook vaak bij de bestruikte gebieden op het grote stuk waar ze lopen.

Bij extreme regenval doe ik hem 's winters altijd een regendeken op. Bij extreme regen, dus niet bij wat regenachtige dagen. Gaat super zo en mijn paard maalt niet om wat mindere weersomstandigheden, hij is niet bepaald een watje. Haha!

Overigens krijgen ze 's winters 2x per dag ruwvoer waar ze gedurende de dag aardig wat op kunnen kauwen en het gebied is 's winters zo groot (alle hekken staan dan open bij ons) dat er ook nog gras staat.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 23:44

mijn pony kende niks anders stond altijd op een weiland zonder schuilstal en heeft bij ons ook jaren zo gestaan. ook omdat als ze op stal stond door de deuren/ramen naar buiten probeerde te klimmen. die pony is altijd super gezond geweest en het is een kruising met arabier. laatste jaren is ze aan het sukkelen en staat nu dus snachts binnen en heeft deken op dit omdat ze amper tegen regen kan maar ze is dan ook al wel bijna 31

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 23:57

Een paardje van 31 is dan ook een heel ander verhaal Ja . De pony (kruising New Forest/Arabier) van mijn vriendin is 36 jaar en die staat nu overdag ook buiten met een deken en 's avonds gaat ze weer op stal, terwijl het beestje bijna haar hele leven buiten gelopen heeft.

Er staat in Sam's kudde wel een Shet van in de 30 die 24/7 buiten loopt. Ik vind dat ze er niet best uitziet en zou zo'n pony'tje ook binnen zetten in de winter. Ze krijgt wel goed te eten, maar ze eet nogal langzaam door haar slechte gebit. Ze zondert zich ook al steeds meer af van de kudde. Dat vind ik wel triest om naar te kijken......

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 00:00

Nadya schreef:
Een paardje van 31 is dan ook een heel ander verhaal Ja . De pony (kruising New Forest/Arabier) van mijn vriendin is 36 jaar en die staat nu overdag ook buiten met een deken en 's avonds gaat ze weer op stal, terwijl het beestje bijna haar hele leven buiten gelopen heeft.

Er staat in Sam's kudde wel een Shet van in de 30 die 24/7 buiten loopt. Ik vind dat ze er niet best uitziet en zou zo'n pony'tje ook binnen zetten in de winter. Ze krijgt wel goed te eten, maar ze eet nogal langzaam door haar slechte gebit. Ze zondert zich ook al steeds meer af van de kudde. Dat vind ik wel triest om naar te kijken......

ik vond het ook wat anders worden is ook de reden dat ze nu op stal gaat en een dikke deken op heeft. en kan je vertellen nu rent ze der stal in en sochtends moet je som best wel moeite doen om haar naar buiten te krijgen. Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 00:08

Hihihi, gek paard... Haha!

Nou, die oude merrie van mijn vriendin, vliegt de stal uit 's morgens, hoor Knipoog . Dan dribbelt ze in draf naast je richting weiland, oortjes naar voren.... Maar 's avonds wil ze wel weer op stal. In de zomer niet, maar dan staan alle paarden sowieso dag en nacht buiten. Op stal merk je ook al dat ze zich echt af kan sluiten van de andere paarden en de mensen die door het stalpad lopen.....

Mijn paardje staat als enige grote pony bij de Shetlanders die gewoon 24/7 lekker buiten lopen. Knipoog