Meisje die al haar woede op pony's af richt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HorsesWoman

Meisje die al haar woede op pony's af richt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 15:04

Ik ken een meisje die al haar woede africht op paarden ( en dieren )
Ze slaat ze , pest ze , gaat op een kat zitten , slaat een pony ( hard ) als hij even beweegd ( een klein stapje opzij ) , en alle lij van die dingen.
Nouw verzorgde ze eerst mijn verzorg pony's ( samen ) maar ze moest weg om dat ze te veel sloeg en het paard zijn leven zuur maakt ( ECHT !! )
Maar deze dingen doet ze ook bij anderen dieren , b.v haar eigen huis dieren.
Nu is ze ook al van paardrijden af , ( gelukkig ) Maar nu wil ze mischien later een eigen paard..
Daar maak ik me niet zo druk over want mischien wil ze dat over 10 jaar nog niet.
Maar nu heeft ze een hamster , die ze in een bal stopt en hem dart weg schopt.
Ik weet echt niet hoe wat ik moet doen , of moet ik me er niet meer bemoeien.?
Nu gaat ze waarschijnelijk ook een halfie verzorgen.

Dus ik dacht wat kan ik doen , voor dat ze die pony ook weg pest ( zo als zer met die van bij een beetje heeft gedaan , gaat wel steeds beter met hem .. ) ..
Ik dacht mischien kan ik vragen of ze 1 keer mee wil naar mijn NH leerares..
Want alles wat zij je leer heeft ook met je zelf te maken , en ze heeft al veel kinder geholpen die problemen met hun zelf en met hun gedrag tegen over dieren , geholpen .

Dus zal ik het voor stellen of is het niet zo slim ?
Want zij is heel hard handig ^ en de De Nh leerares , heel zacht.
En ze heeft er vast geen zin in , want ze was nooit geintereseerd in NH.

Dus wat zou ik doen ?

Ik hoop trouwens dat dit de juiste plek is om dit bericht te plaatsen. ?

Groetjes.

Denisevm

Re: Meisje die al haar woede op pony's af richt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:18

Dat vind ik echt niet kunnen!
Weet je ook waarom ze zo doet tegenover dieren? Heeft ze problemen thuis, zit ze misschien daardoor niet lekker in haar vel?
Ik zou niet weten of het een goed idee is ze daar naartoe te nemen, maar je kan het proberen. OK dan!
Heb je wel eens geprobeerd er met haar over te praten, dat echt geen normale manier is van met dieren omgaan?
Denk niet dat zij het leuk zou vinden als zij zo behandeld werd!
Ik weet niet hoe oud ze is? Ik hoop dat ze gauw beseft dat waar ze mee bezig is écht niet goed is.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:24

Wat belachelijk, heeft dat kind niks beters te doen, en heeft ze geen ouders ofzo die haar even flink op haar donder kunnen geven.
Afpakken die hamster en hem/haar zelf houden of anders naar dierenopvang brengen, voordat het te laat is. De bedoeling van zo'n bal is dat de hamster erin kan lopen.
Raar kind zeg.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:27

Ik denk dat het een manier is van dat kind om toch ergens macht over te hebben. Ik denk dat ze zelf erg gepest wordt of onderdrukt wordt door ouders of vrienden.

Je kunt proberen om haar te helpen, maar in mijn ogen hoort dit tot de gevallen waar je professionele psychologische hulp bij nodig hebt. Gewoon met je NH instructeur laten praten zal dit probleem niet oplossen.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:28

Wat een rot jong. Boos! Ik zou haar uit de buurt van alle dieren houden! En de eigenaar van de nieuwe verzorgpony toch in gaan lichten hoe ze is met dieren. Zo iemand hoort niet met dieren in contact te komen of blijven. Wat zeggen haar ouders hiervan? Laat ze een boksbal kopen om haar frustraties af te reageren. Maar geen levende have. Vreselijk dit Boos!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:28

Ik zou het zeker voorstellen, maar niet op een manier van ja je bent slecht want je bent te hard voor de dieren.
Gewoon of het haar intressant lijkt om zich eens te verdiepen in de dieren en dat het ook heel goed is voor je eigen ontplooing, en dat je haar daar wel geschikt voor vindt (voor NH)
banketstaaf er wat omheen maar probeer haar mee te krijgen want zo te lezen heeft ze het hard nodig.
Die woede van der kan een weerspiegeling zijn van hoe ze zich voelt, kan zich dan niet indenken dat met wat ze doet een dier ook belast met pijn en stress. Dat moet ze leren en is NH zeker heel goed voor.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:29

Idd cassidy, denk ook dat die meid psychologische hulp hard nodig heeft.

Denisevm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:31

Zeeuwtje68 schreef:
Wat een rot jong. Boos! Ik zou haar uit de buurt van alle dieren houden! En de eigenaar van de nieuwe verzorgpony toch in gaan lichten hoe ze is met dieren. Zo iemand hoort niet met dieren in contact te komen of blijven. Wat zeggen haar ouders hiervan? Laat ze een boksbal kopen om haar frustraties af te reageren. Maar geen levende have. Vreselijk dit Boos!

Amen! Afgod Alleen denk ik ook dat ze, zoals Cassidy zegt wel zeker professionele psychologische hulp nodig heeft.
Zoiets doet iemand toch niet zomaar??
Ik zou het nóóít over mijn hart kunnen verkrijgen. Zou die eigenaren van die haflinger wel inschakelen.

Edit: ik volg dit topic even, wil graag weten hoe het afloopt en of mevrouw leert hoe je wél met dieren om gaat.
Laatst bijgewerkt door Denisevm op 22-02-08 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:33

Ik denk dat dit meisje behoorlijk in de knoop zit. Maar het probleem is natuurlijk dat ze haar frustratie niet tegen zichzelf richt, maar tegen dieren... en daar ligt gewoon een grens.
Je moet het niet laten rusten. Misschien zou je je ouders eens kunnen vragen of zij eens met de ouders van dit meisje willen praten? Of een andere persoon die haar kent en misschien wat ouder is?
Wellicht weten haar ouders niet wat er gaande is?
Wanneer ze het wel weten en er niets van zeggen, zit het probleem dieper.
Hoe dan ook moet er iets gebeuren. Wanneer jouw NH lerares een wat ouder iemand is, is ze misschien iets meer bereid om te luisteren.
Dit kan zo niet verder gaan...

ps: licht mensen idd wel in wanneer ze niets van haar gedrag weten en zij een paard van hen te grazen neemt (dat Hafje bijv.).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:16

Niet de gevolgen, maar de oorzaken aanpakken. Dus idd, waarschijnlijk heeft ze een probleem, zoals Cassidy al zei. Maar je kan evengoed wel met haar naar de NH-lerares, om toch al een beginnetje te maken

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:33

Mijn mening is dat ze gewoon een steek (geen steekje) los heeft. Een psygoloog zou haar zeker kunnen helpen zoniet een psygiater wel. Hoe zijn haar ouders dan? Laten die haar gang gaan? Of zijn ze nooit thuis?
Ik vind het super dat je haar (nou ja de dieren die bij haar in de buurt komen) wilt helpen.

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 18:56

irmalouise schreef:
Wat belachelijk, heeft dat kind niks beters te doen, en heeft ze geen ouders ofzo die haar even flink op haar donder kunnen geven.
Afpakken die hamster en hem/haar zelf houden of anders naar dierenopvang brengen, voordat het te laat is. De bedoeling van zo'n bal is dat de hamster erin kan lopen.
Raar kind zeg.

Idd!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 09:47

Ze heeft ook problemen , thuis een beetje, maar op school ook heel erg , ze heeft moeite met contact maken met anderen kinder / volwassen .
Ik vind ook dat ze psychologische hulp nodig heeft , maarja daar beslis ik niet over , dat moeten haar ouders maar doen , maarja , die zien niet hoe ze met dieren omgaan , trouwens waarschijnelijk zien ze het wel , maar willen ze het niet zien.
Ik denk nu ook dat het wel een goed idee is om haar mee te nemen. Moet ik zeker eens doen , ik vraag haar wel of ze het leuk vind om mee te gaan omdat er hele leuke paarden zijn en het heel leerzaam is .. ?
Ik ben haar vriendin ( nouw ja , het is de laatse tijd een beetje verwaterd omdat ik niet kan aan zien hoe ze emt dieren omgaat , laat staan die lieverds van mij ) maar ze heeft denk ik ook iets , ze is soms heeeeel vrolijk en dan heeft ze zin in alles en dan heeft ze weer zin in niks en is ze heel boos en moe .
Maar ik denk dat haar ouders het ook niet helemaal goed doen met haar ( is denk ik ook wel moeilijk ) maar ze verwachten denk ik ook best veel van haar. En ze zien haar problemen niet goed.

Ik hoop echt dat ik haar kan helpen , want als ze "normaal" doet is het een hele lieve meid !!

Ik hou jullie op de hoogte en bedank voor al deze goede ideeen enzo.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 09:48

soms helpt het om jouw ouders haar ouders op te laten bellen.
maar ik vrees dat in dit geval ze het niet van een vreemde heeft ..

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 09:57

Je bedoel haar ouders ? > ja volgens mij wel ja , volgens mij van alle bij de kanten .

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 20:35

Jammer genoeg heb ik haar nog niet kunnen vragen ( i.v.m dat ik een al een tijdje niet meer bij mijn leerares kom , maar dat ge ik binnekort weer doen .. !!! ) Maar nu hoorden ik dat ze een hafie van 5 jaar gaat verzorgen + rijden , en dat vind ik dis echt erg !!
Nu heeft ze de kans om zoon mooi leuk jong beestje ( ja , ik ken de haf. ) te verpesten !!
Ik hoop dat er iets gebeurd waar door ze haar niet meer kan verzorgen , ( dan maar zij een beetje ongelukkig , das is minder erg dan om zoon jong beestje te verpesten....: ) ..!!

Nog tips ?? "Plz. . !!!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:40

Zitten jullie op dezelfde school? Ga dan eens met de mentor (of een fijne leraar/lerares) praten. Dit meisje heeft een serieus probleem waarbij ze goede professionele hulp nodig gaat hebben.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 20:50

Nee zij zit nog niet op de middelbaren .

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:54

Cassidy schreef:
Ik denk dat het een manier is van dat kind om toch ergens macht over te hebben. Ik denk dat ze zelf erg gepest wordt of onderdrukt wordt door ouders of vrienden.

Je kunt proberen om haar te helpen, maar in mijn ogen hoort dit tot de gevallen waar je professionele psychologische hulp bij nodig hebt. Gewoon met je NH instructeur laten praten zal dit probleem niet oplossen.

Zou best eens kunnen dat je gelijk hebt.

Ik zou het gewoon eens vragen. En dan niet meteen kwaad worden of weglopen als ze bot doet, maar gewoon een tijdje heel aardig blijven en b.v. zeggen dat het echt gezellig is en leuk. Je zou ook kunnen zeggen dat jet het gewoon leuk zou vinden als ze een keer meeging (niet gelijk zeggen: ik vind dat je pest en ik wil dat je dat afleert). Het kan heel goed zijn dat ze helemaal niet zo WIL doen, dat ze zich er ook wel voor schaamt, maar dat ze geen raad met zichzelf weet en dat ze zich dan (inderdaad, jammer genoeg) afreageert.

Als ze niks beters weet te verzinnen blijft ze zult gedrag houden. Maar misschien kun jij haar helpen om WEL wat beters te verzinnen.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 09:26

Ja , dat lijkt me een goed idee , ik vraag haar gewoon of ze mee gaat kijken .. !
Dat vind ze vast leuk.
En mischien wil ze wel op les .
Want duie vrouw die les geeft , zegt : dit gaat niet alleen over het paard , maar je leerd ook een groot stuk van je zelf kennen..
En zulke dingen , dus dat kan haar mischien wel op weg helpen , ze zal er niet helemaal "normaal"van gaan doen maar mischien helpt het een beetje.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:18

Ik ben het met de rest eens. Dit meisje heeft psychisch een probleem en helaas zien ouders dat niet altijd in. Haar meenemen naar die vrouw is een goed begin. Verder zou ik de eigenaar van die jonge haf wel erover aanspreken. Niemand is ermee gebaadt als dat dier het dupe wordt en een eigenaar wil normaal gesproken echt wel weten als iemand zijn paard grondig kan verpesten. Ik weet dat ik het zou willen weten... Wachten of er misschien iets gebeurt zodat het niet doorgaat, levert niets op. hoewel ik goed snap dat je dat liever doet. Maar hoe moeilijk ook... praat met de eigenaar van die haf.
Verder is het erg triest dat ouders hun blik afwenden. Dat maakt de kans op hulp voor een meisje wat zo vastloopt bijna nihil.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 10:03

Ik weet eigen lijk niet wie de eigenaar is , de pony staan op een kinder boederij dus ik denk niet dat de eigenaar er veel van weet .

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 10:34

Hij is dan toch de eerste die dat dient te weten, lijkt me... raar als een kinderboerderij een verzorger neemt voor een pony zonder de eigenaar op de hoogte te stellen. Al zou ik zelf nooit een paard van mijzelf op de kinderboerderij neerzetten...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 10:38

ze is gestoord,snel ouders inlichten,en onder behandeling van een psych zetten!!!!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 10:43

psychopaatje in wording zeg ik...