Help!! Weglopen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Help!! Weglopen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 09:03

Ik doe met mijn vz pony aan natural horsemanship. Het gaat best goed, maar ze loopt vaak weg, dan rent ze inneens in gallop weg.. Ik vind dit erg vervelend en heb al dingen geprobeert maar het helpt niet. Wie weet wat ik dan het beste kan doen..
Negeren dat gaat niet, want ik doe het in een weiland met gras, dus gaat ze dan gewoon grazen..
Bedankt. Lachen

saskiakefie

Re: Help!! Weglopen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 09:10

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 13:49

Begrijp ik uit je verhaal dat je helemaal los werkt?
In dat geval zou je het best een stapje terug kunnen doen: dus halster om en (lange) leadrope eraan.
Voor het werken in vrijheid (@ liberty) heb je een hoger nivo van vertrouwen en respect nodig dan wanneer je aan de lijn (on line) werkt. Even een stapje terug af en toe is helemaal niet erg, maar juist goed voor de relatie met je paard.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 13:52

Ga met callippo mee.. Je paard heeft nog niet helemaal het vertrouwen en respect nu...
Op wat voor momenten rent hij dan weg?

Payal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:49

denk dat het niet te maken heeft met dat je je paard kwaad doet ofzo, maar dat ze misschien ff een "pauze" wil. ik zou haar in dat geval even met rust laten, en het later weer proberen. en verder, zoals callippo zegt, soms een stapje terug doen. misschien moet je gewoon eens de wei ingaan, zonder bedoelingen, en gewoon eens een beetje spelen?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 09:53

oke bedankt. Ik werk met helemaal niks ja. het is heel verschillend de momenten dat ze weg rent.

_Rissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:53

Mijn paard doet dit soms ook wel is, maar komt dan na een minuutje of 5 grazen weer terug. Hij doet dit vooral als ik lang (meer dan een kwartier) achter elkaar oefen. Zoals al gezegt is hij gewoon even aan pauze toe. Misschien moet je korter oefenen... Knipoog