Ik bestempel mezelf als natural,hoewel ik niet houd van hokjes plaatsen...
Met natural bedoel ik; ik probeer met mijn paard om te gaan op een manier waarbij geen druk wordt gebruikt,waarbij we elkaar duidelijk verstaan etc etc.
Nou zie ik hier dat er verwacht wordt,dat als je 'natural bent' je paard 24/7 buiten moet staan.
Anders ben je immers geen natural?
Mijn paarden staan in de nacht binnen om de volgende redenen:
a) Veiligheid,risico van gestolen paarden,uitgebroken paarden terwijl jij in je bed ligt (ervaring mee)
b) Nattigheid,één van onze paarden kan er niet tegen,krijgt longproblemen en hoefproblemen.Bovendien vindt ik dat een paard droog moet kunnen liggen.Meestal kan dat ook,maar niet als de wei in een zwembad veranderd.
c)Voor mijn eigen gemaksrust om de bovenstaande redenen.
Ik weet dat een paard echt wel 24/7 buiten kan lopen,maar ik heb er geen fijn gevoel bij,is dat natural??
Zo nog wel meer dingen waar ik tegen aan stoot,waarom ik eigenlijk geen natural kan zijn.
Waarom heeft natuurlijk rijden van die voorgeschreven regels?
Ik eindig met een citaat 'Een echte natural laat zijn paard vrij,en gaat er niet op zitten'
Hiermee wil ik zeggen,een 'echte' natural bestaat niet,waarom dan toch elkaar regeltjes aansmeren?
) en mijn paard kan prima omgaan met de weersomstandigheden en de (eventueel) natte grond). Ik wilde mijn paard ook niet in een wei aan de weg, waar jan en alleman bij kan. Ook doordat ik meerdere malen nare dingen heb gezien hierbij bij vrienden/kennissen (paarden gestolen/paarden vergiftigd).
)
Ik heb ze aan huis staan, en het is hier erg rustig gelukkig!