Halster????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mickey97

Halster????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 11:50

Is een dually halster zo'n halster die druk geeft achter de oren?ik ben namelijk geadviseerd zo'n halster te halen

(wil bij eenmaal andermaal eentje proberen te vinden, moet ik natuurlijk wel zeker weten hoe dat halster heet)

groetjes

anniee

Re: Halster????

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:52

Een dually halster heeft zo'n extra band om de neus, met aan beide kanten een ring, geeft dus geen druk op de oren maar op de neus als ik het goed heb?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:07

Ik denk dat je een Be Nice halster bedoelt, dat trekt helemaal samen op het moment dat je paard tegenstribbeld.
Zowel het Be Nice halster als het Dually Halster zijn lapmiddelen en quickfixes voor problemen met je paard als hij aan de hand meeloopt. Met grondwerk en veel en goed oefenen kun je ongewenst gedrag van je paard beter aanpakken dan simpelweg naar scherpere hulpmiddelen te grijpen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 16:58

waardoor heb je het advies gekregen zo'n halster aan te schaffen, wat is je probleem?

marilyn_TIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:39

ja inderdaad waarom zo'n halster???

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:48

Cassidy schreef:
Ik denk dat je een Be Nice halster bedoelt, dat trekt helemaal samen op het moment dat je paard tegenstribbeld.
Zowel het Be Nice halster als het Dually Halster zijn lapmiddelen en quickfixes voor problemen met je paard als hij aan de hand meeloopt. Met grondwerk en veel en goed oefenen kun je ongewenst gedrag van je paard beter aanpakken dan simpelweg naar scherpere hulpmiddelen te grijpen.

mee eens.