bit en bitloos hoofdstel in 1?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_00_0

bit en bitloos hoofdstel in 1?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 21:55

Ik wil met mijn paard bitloos gaan rijden maar ik wil toch ook wel eens een bit gebruiken. Je weet maar nooit in wat voor situatie het nodig is. Nou vroeg ik me af of er hoofdstellen zijn waar je zowel met bit als bitloos mee kunt rijden? Ik heb op het internet gezocht maar weet neit helemaal welke termen ik moet gebruiken Clown . Ze zullen vast wel bestaan, hebben jullie ideen? Het mogen ook endurance typen hoofdstellen zijn ed. Niet al te hoge prijsklasse aub.

* ik heb boktzoeker gebruikt alleen niets nuttigs gevonden?

Flew

Re: bit en bitloos hoofdstel in 1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:58

Ik heb er 1 van Libby's. Dit is een sidepull, maar er zitten bithangers bij, zodat je dus ook een bit kan gebruiken. Lachen

Afbeelding

Hier met bit, de ringetjes die je bij de bitringen ziet zijn de ringen van de sidepull, daar doe je de teugels aan wanneer je zonder bit rijdt.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 10:42

op www.goedhard.nl staan een paar hoofdstellen te koop die je zowel als bitloos als met bit kan gebruiken. ze staan onder hoofstellen rvs en dan onder aan blz 1 en boven aan blz 2. het zijn de marylot sidepull, marylot crosslink en marylot hackemore.

Sandka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 12:16

ik heb nog een halsterhoofdstel van harry's horse, knalroze
Afbeelding

jut87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:09

Hoofdstellen van biothane, inderdaad op goedhard.nl. Wel prijzig, maar goed spul. Ik heb de crosslink net binnen gekregen en ben er erg blij mee.

spa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:14

Sandka schreef:
Afbeelding

Die is leuk zeg!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:21

Ik heb zelf voor mijn dravermerie. De biothane halster hoofdstel sidepull. En die bevalt ons goed! Daar kan dus ook een bit aan, alleen gebruik ik die nooit!

Bloempjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:27

spa schreef:
Sandka schreef:
Afbeelding

Die is leuk zeg!

Een halsterhoofdstel is naar mijn idee alleen niet echt geschikt om bitloos mee te rijden, dan rijd je namelijk gewoon met een halster. En dan is de inwerking niet goed. Biothane heeft ook dit soort kleurtjes maar dan wel als bit(loos)hoofdstel.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 10:44

Paard bij ons op stal hebben ze er ook een voor, zal is vragen wat voor een dat is.
Kan je aan de zijkant losklippen. bit over het hoofd aan de andere kant vastklikken en bitloos verder rijden Ja