Wat vind jij van Klaus Ferdinand Hempfling???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laurahi

Wat vind jij van Klaus Ferdinand Hempfling???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 19:05

Ik heb bijna alle boeken van Klaus Ferdinand Hempfling uit en vind zijn methode helemaal geweldig.
Ik heb vele natuurlijke methodes gelzezen maar vind hem de beste.
Alles heeft volgens hem met elkaar te maken, harmonie enzo.
Daarom vind ik tekenen nu heel interessant, daar gaat het ook over dingen die hij verteld.
Na zijn boek heb ik nu ook respect voor monniken, dat zijn eigenlijk hele slimme mensen.
Nou was de vraag aan jullie wat jullie van zijn methode vinden en wie er allemaal aan doet.

Storm

Re: Wat vind jij van Klaus Ferdinand Hempfling???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:10

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:50

het antwoord van cassidy wat je daar vindt sluit ik me bij aan

die mafkees heeft zichzelf nu tot paardensjamaan gekroond Gestoord

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:14

Arabesk, bedoel je het antwoord van "storm76", ? zie geen antwoord van cassidy Lachen Lachen

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:39

Cassidy heeft vrij uitgebreid gereageerd in het topic waarvan Storm76 de link geeft.

Persoonlijk kan ik het eerste boek van KFH zeer waarderen, de boeken daarna heb ik (nog) niet gelezen, dus daar heb ik geen mening over.
Ook heb ik respect voor hem hoe hij een enorme persoonlijke groei heeft doorgemaakt. Het is alleen jammer dat veel mensen blijven steken bij "vroeger" en weigeren te kijken wat hij heeft bijgeleerd. En nee, hij is zeker niet perfect, hij maakt ook fouten en heeft ook meningen waar ik het totaal niet mee eens ben, het lijkt net een "gewoon mens" Duivel
Feit blijft dat hij veel zinnige dingen heeft gedaan naast de onzinnige dingen.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:03

ik was net als garny95 op de workshop in oostende, en ik ben helemaal onder de indruk van hoe de man omgaat met paarden.
zweverig is hij idd wel een beetje, maar als je daar doorheen kijkt leer je echt enorm veel bij.

geen idee hoe hij vroeger met cursisten omging, op deze cursus heb ik van arrogantie iig absoluut niets gemerkt!
ik vond zelfs dat hij een engelengeduld had met een deelneemster-met-paard die het engels niet machtig was (wat doe je dan op een workshop die volledig in het engels gegeven wordt?) en zelfs na uitgebreide vertaling van medecursisten blijkbaar nog niet zag hoe de vork in de steel zat. Vork

verder vind ik niet dat hij god is, in zijn opvatting over hoe je een paard moet houden (in de stal en met hoefijzers) kan ik mij bijvoorbeeld ook niet zo vinden.
en dat de man probeert om goed zijn boterham te verdienen, kan je hem toch moeilijk kwalijk nemen?
of is dat het exclusieve recht van voetballers en acteurs? Clown

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 08:25

Ik vind dat hij erg goed omgaat met paarden en geloof zeker dat hij een natuurtalent is. Ik heb twee boeken diverse malen gelezen en zijn video bekeken en zou graag zo met paarden om willen kunnen gaan als hij het doet. Hoe hij als persoon is, weet ik niet want ik ken hem verder niet.
Maarrrrrr.... ik vind het heel moeilijk om dingen van hem te leren. Ik heb er natuurlijk wel dingen van opgestoken en probeer dat nog steeds te doen, maar wat dat betreft vind ik Parelli veel helderder. Hij helpt ook mensen die thuis zitten te klungelen met een duidelijk stappenplan, een berg informatie over het hoe en waarom en sinds ik zijn huisstudie volg en al tig dvds van hem heb bekeken (en ik ben nog niet klaar) heb ik enorm veel bijgeleerd (Genoeg om af en toe behoorlijk met mijzelf in de knoop te raken, maar dat is alleen maar goed. Het zet me aan het denken omtrent alles wat ik dacht te weten en opeens zie ik dat ik met een aantal dingen fout zit. Niet omdat hij het zegt, maar omdat je het ziet als je met je paard gaat experimenteren)

Er valt me daarbij nog iets op en dat is de overeenkomst tussen parelli en hempfling. Heel veel dingen doen ze in feite hetzelfde als je alles kritisch bekijkt (Zeker de video's) Alleen heeft hémfling een wat zweverige uitleg waar je weinig mee kan en heeft parelli (Voor mij dan) een heldere en logische uitleg waar je als leek mee aan de slag kunt. Overigens blijf ik evengoed naar andere paardenmensen zoals hempling, maar ook anderen kijken. Je kunt van elk goed paardenmens veel leren. Vind ik.

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 18:26

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:33

liljebo schreef:
Ik vind dat hij erg goed omgaat met paarden en geloof zeker dat hij een natuurtalent is. Ik heb twee boeken diverse malen gelezen en zijn video bekeken en zou graag zo met paarden om willen kunnen gaan als hij het doet. Hoe hij als persoon is, weet ik niet want ik ken hem verder niet.
Maarrrrrr.... ik vind het heel moeilijk om dingen van hem te leren. Ik heb er natuurlijk wel dingen van opgestoken en probeer dat nog steeds te doen, maar wat dat betreft vind ik Parelli veel helderder. Hij helpt ook mensen die thuis zitten te klungelen met een duidelijk stappenplan, een berg informatie over het hoe en waarom en sinds ik zijn huisstudie volg en al tig dvds van hem heb bekeken (en ik ben nog niet klaar) heb ik enorm veel bijgeleerd (Genoeg om af en toe behoorlijk met mijzelf in de knoop te raken, maar dat is alleen maar goed. Het zet me aan het denken omtrent alles wat ik dacht te weten en opeens zie ik dat ik met een aantal dingen fout zit. Niet omdat hij het zegt, maar omdat je het ziet als je met je paard gaat experimenteren)

Er valt me daarbij nog iets op en dat is de overeenkomst tussen parelli en hempfling. Heel veel dingen doen ze in feite hetzelfde als je alles kritisch bekijkt (Zeker de video's) Alleen heeft hémfling een wat zweverige uitleg waar je weinig mee kan en heeft parelli (Voor mij dan) een heldere en logische uitleg waar je als leek mee aan de slag kunt. Overigens blijf ik evengoed naar andere paardenmensen zoals hempling, maar ook anderen kijken. Je kunt van elk goed paardenmens veel leren. Vind ik.

Dat vind ik nou ook. KFH is een beetje moeilijk te volgen, om het door te leren aan je paard. En Parelli dat is meer een stappenplan wat je goed uit kan voeren vind ik! Ben ook heel enthousiast aan de slag gegaan met Parelli. Ben nog bij level 1, maar dat gaat heel erg goed en best snel met mijn draver. Mijn andere pony die is dan weer veel dominanter t.o mij. En moet meer op haar plaats gezet worden. Maar goed daar werken we ook erg hard aan hoor Knipoog
Maar als ik moest kiezen dan is het 100% Parelli voor ons!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 19:00

laurahi schreef:
Moet je dit filmpje van hem eens zien, http://nl.youtube.com/watch?v=_LsoDoC9X_Y

Indrukwekkend. Ik heb er ook foto's van in mijn boek staan (persoonlijkheden van het paard)
En zoals gezegd... ik vind hem erg goed. Maar ik vind het dus moeilijk om daarmee aan de slag te gaan omdat ik niet het invoelingsvermogen en talent heb van hem, en het dus met duidelijke handvaten moet doen en die geeft hij niet (behalve dan misschien in zijn opleiding, maar die kan ik niet volgen)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 19:03

zeeuwtje... sinds ik met parelli ben begonnen zit er bij mij ook eindelijk schot in. Ik probeerde de dingen die ik zag en las, maar liep vaak vast. Ik ben nu eenmaal geen natuurtalent, alleen iemand die graag wil leren en daar duidelijke aanwijzingen voor nodig heeft. Ik ben sinds kort met level 2 begonnen en kijk heel veel dvd's uit de successeries en leer elke dag bij omdat ik nu zie hoe ik te werk kan gaan en waarom het paard reageert zoals hij reageert en welke invloed je als mens op hem hebt.

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 10:17

liljebo schreef:
laurahi schreef:
Moet je dit filmpje van hem eens zien, http://nl.youtube.com/watch?v=_LsoDoC9X_Y

Indrukwekkend. Ik heb er ook foto's van in mijn boek staan (persoonlijkheden van het paard)
En zoals gezegd... ik vind hem erg goed. Maar ik vind het dus moeilijk om daarmee aan de slag te gaan omdat ik niet het invoelingsvermogen en talent heb van hem, en het dus met duidelijke handvaten moet doen en die geeft hij niet (behalve dan misschien in zijn opleiding, maar die kan ik niet volgen)

Ja, ik heb ook net dat stuk van het boek gelezen en vind het daarom wel leuk om te zien...

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 11:50

liljebo schreef:
zeeuwtje... sinds ik met parelli ben begonnen zit er bij mij ook eindelijk schot in. Ik probeerde de dingen die ik zag en las, maar liep vaak vast. Ik ben nu eenmaal geen natuurtalent, alleen iemand die graag wil leren en daar duidelijke aanwijzingen voor nodig heeft. Ik ben sinds kort met level 2 begonnen en kijk heel veel dvd's uit de successeries en leer elke dag bij omdat ik nu zie hoe ik te werk kan gaan en waarom het paard reageert zoals hij reageert en welke invloed je als mens op hem hebt.

Ja dat had ik dus ook Knipoog Uit boeken leer ik schijnbaar niet veel. Ik moet het echt zien en horen van een dvd in duidelijke stappen. En dat heb ik alleen bij Parelli dus. En dan valt het kwartje pas, oh zo moet het en idd mijn paard reageerd er goed op gelukkig! Alleen veel oefenen he. Je moet maar denken de paarden kennen die taal al. Nou wij nog!! Haha! Ik heb ook alles nou van Parelli level 1 t/m 3, de succes series en liberty en horsebehavior. Waar ik super blij mee ben. En veel van kan leren. Echt super, hoe die met paarden omgaat vind ik! Kwam er ook achter, dat Honza Blaha! Die ik ook super vind op de dvd staat van Parelli, dus ook een leerling was van Parelli himself!

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 19:02

He, ik kan helemaal geen advertentie op bokt plaatsen!!!!!!!!!1

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 02:22

laurahi schreef:

Ik ben nog steeds niet overtuigd, omdat KFH zichzelf in dit filmpje verheerlijkt (kijk hoe goed ik met dit paard om kan gaan wat een ander voorr die tijd niet heeft kunnen doen) en er absoluut niet getoond wordt hoe hij het leiderschap over deze hengst heeft kunnen krijgen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het van het ene op het andere moment "zomaar" komt. Daar zijn kleine maar o zo belangrijke en subtiele handelingen voor nodig. Bovendien zie ik een hengst die weliswaar steigert, maar de handler op de grond niet aanvliegt. In ogen van een leek misschien een probleempaard, maar eigenlijk niet zo gek dat hij zo reageert als hij dat op dat moment doet, als hij al in geen tijden echt aan het werk is gezet vanwege zijn gedrag. Wet pads make sweet horses....

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:55

In de nieuwste nummer van ROS staat een interview met hem, ik weet het nog niet zo goed wat ik er over moet denken. Ik kan namelijk nog geen mening plaatsten nav wat woorden op papier.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 08:27

Ik heb dat stuk inderdaad ook gelezen.

En ons opgegeven voor de clinic op 26 April.
Tijdje terug kreeg ik een mailtje dat we uitgekozen zijn, dus ik ben heel benieuwd hoe hij te werk gaat die dag.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 14:52

Hai,weet er iemand van jullie misschien waar de boeken van Klaus Ferdinand Hempfling te verkrijgen zijn,via de zoekfunctie wordt ik niet veel wijzer(verkocht) en op de grote boekensites krijg ik 1 boek gevonden(Nl) en de andere boeken zijn allemaal in het Engels.Weet iemand de Nederlandse vertalingen ergens te liggen?? Dank jullie wel !!!! Groetjes Linda

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:27

ik ben het redelijk eens met cassidy.
Weer zo'n filmpje (net als zijn video) waar alle stappen missen. Ja, leuk dat hij dat paard rustig heeft gekregen, maar wat moet je er nou mee als kijker. Legt hij ook maar enigzins uit waarom het paard doet wat hij doet, waarom hij daarop reageert zoals hij reageert en wat dan de theorie erachter is zodat het ook weer reproduceerbaar is... nee. Daarbij wordt er ook weer ontzettend geknipt, zodat je het hele proces eigenlijk niet gezien hebt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 18:28

Oh die ogen van die man er zit echt een steekje aan hem los.

Hij gelooft vooral in zichzelf Clown

In één van zijn andere filmpjes vraagt hij een paard in een greppel te lopen en de commentator prijst hem de hemel in Dromen kom op zeg zó bijzonder is dat niet Haha!

Dit filmpje begint met 'deze hengst is maandenlang niet uit zijn box geweest'. Ik denk dat het al gescheeld had als ze hem er niet in hadden opgesloten Vork

Wij komen net terug van de paarden en hadden een paard meegenomen dat ook al jaren niets gedaan heeft en al zeker een jaar niet van het terrein is geweest. Buiten maakte ze de ene levade na de andere. Na wat werken in de bak werd ze rustiger en op de terugweg deed ze normaal.

Hadden we nú maar een filmpje gemaakt, de levades en het steigeren in slow motion en dan op de terugweg brave Aizia filmen en dan een zweverige tekst erbij Gestoord