heeft iemand ervaringen met dit hoofdstel?
kom maar op!

Bedankt alvast!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Natascha schreef:crosslink: teugelbegin gekruisd onder kaak door:
http://i33.photobucket.com/albums/d99/n ... 3/wyan.jpg
Sidepull:
teugelbegin aan zijkant van neusriemgedeelte:
http://i33.photobucket.com/albums/d99/n ... 3/lips.jpg
laurahi schreef:Ik vind die bovenste van jou een beetje dier onvriendelijk. Je rijd toch zonder bit om een betere vertouwens band met je paard te krijgen, hierbij als je hard aan de teugels trekt word ze een beetje gekilt..........
laurahi schreef:Ik vind die bovenste van jou een beetje dier onvriendelijk. Je rijd toch zonder bit om een betere vertouwens band met je paard te krijgen, hierbij als je hard aan de teugels trekt word ze een beetje gekilt..........
Sodeletuut schreef:maar met welk bitloos hoofdstel zijn jullie tevreden (om mee te beginnen ofzo?)
Waratje schreef:Sodeletuut schreef:maar met welk bitloos hoofdstel zijn jullie tevreden (om mee te beginnen ofzo?)
Tja, ik rijd mijn merrie op buitenritten altijd bitloos, dan gebruik ik vrijwel altijd een touwhalster. Maar voor dressuurwerk rijd ik haar gewoon met een bitje. Als ik een bitloze optoming zou moeten kiezen in plaats daarvan, zou ik waarschijnlijk een geschikte sidepull nemen. Ik heb namelijk niets met kruislings lopende teugels. Beste kruislingse systeem is de Meroth, van alle andere varianten hoor ik teveel dat ze niet goed lossen, waardoor ik het dus volstrekt onbruikbare optomingen vind.

ik zal even kijken in je profiel!
Natascha schreef:Beide paarden op mijn foto's worden volledig op zit gereden. Ja, je kunt er flink aan rukken maar dat is niet onze visie op het paardrijden. Ze lopen ook allebei voor de kar. Met alles d'r op en d'r aan en ook daar wordt er niet gerukt en geplukt. Deze 2 heren ondervinden van onze handen geen last
e_horse schreef:laurahi schreef:Ik vind die bovenste van jou een beetje dier onvriendelijk. Je rijd toch zonder bit om een betere vertouwens band met je paard te krijgen, hierbij als je hard aan de teugels trekt word ze een beetje gekilt..........
Gekilt? De riemen raken de luchtpijp niet hoor. De gekruiste riemen gaan over de kaak van het paard.
simodi schreef:Waar koop je zo'n marylot hoofdstel?