Ik heb 2 leuke shetlanderhengstjes van 1,5 jaar oud (dat zou ook een reden kunnen zijn ... maar goed)
En als ik met hem wandel loopt hij netjes schuin achter me. Maar dan gaat hij soms opeens stil staan, en doet hij echt geen stap verder. Ook vind hij het maar niets als ik in de buurt van zijn achterhand kom. Ik heb hem sinds eind augustus 2007, ga er iedere dag naartoe, dus hij kent me wel (en ik voer ze, en door zijn eet-gedrag zal hij me dan ook wel kennen
). Ik vind het echt heel vervelend, want met [***] (andere pony) kan ik echt alles doen. Die vertrouwt me echt door en door. Dat zou ik ook heel graag wil bereiken met [***]. Iemand tips??
Bedankt al voor de reactie! 
Niet echt de pakketten van Parelli maar meer de informatie die ik kan vinden uit boeken, op filmpjes etc. Dus echt een hele vaste methode heb ik niet. Maar ik ben wel van plan om een pakket te kopen. Maar dat is nog even wachten tot ik het geld heb
Ik heb trouwens eergisteren nog even met hem gewerkt ([***]) met het wandelen en een beetje wijken voor druk. Het wandelen kan dus wel beter, maar daar ga ik nu dus echt aan werken. Het wijken voor druk gaat integendeel wel heel erg goed. Ik kan hem al achteruit krijgen door enkel met je vinger te wijzen zal maar zeggen. Ik weet niet hoe ik dat uit moet leggen.
Eindelijk