verslag ochtendje bij annemarie van der toorn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy1989

verslag ochtendje bij annemarie van der toorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 13:31

Vanmorgen ben ik met mijn haflinger Alexia bij Annemarie langs geweest.
De rede daarvoor was, was omdat ik niet meer wist hoe ik het gedrag aan de longeerlijn van mijn pony op moest lossen en de zweep voor mij de oplossing niet was/is.
Eerst heeft Annemarie haar "methode" in theori netjes opgelost zo dat ik wist wat we gingen doen en waarom we het zou zouden doen.
Later hebben we die dingen in de praktijk uit gevoerd, eerst is Karel een trainer van Annemarie bezig geweest met mijn pony en Annemarie gaf mij uitleg waarom hij deed wat hij deed enz.
Na een korte join up uit gevoerd te hebben wat tevens heel erg goed ging heeft hij haar aan dubbele lijnen gelongeerd.
Mijn pony pakte dit super op later heb ik het over genomen en gaf Karel mij de aanwijzingen.
Voor mij was het longeren met dubbele lijnen helemaal nieuw aangezien ik dit nog nooit eerder gedaan had.
Na wat gestuntel van mij ging het ook erg goed bij mij.
Wel heb ik hier nog een hoop bij te leren maar weet nu wel waar ik aan moet werken enz.
Het sturen, halthouden en achterwaarts deed mijn pony super terwijl ze het nog nooit eerder gedaan had.
Zelf dacht ik dat mijn pony gewoon geen geduld had met stilstaan en blijven stil staan en niet naar me toe komen maar ook dat ging super en ook dat weet ik nu hoe ik dat moet leren, doen en uitvoeren.
Zelf heb ik hier heel erg veel aan gehad en wil Annemarie en Karel dan ook heel erg bedanken voor de hulp en advies.

liljebo

Re: verslag ochtendje bij annemarie van der toorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:42

Fijn dat het zo'n leerzame dag was. Altijd heerlijk om professionele hulp te krijgen. Dan kun je weer voorruit.

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 13:48

dat is zeker heerlijk en zeker als je er nog veel aan hebt ook nu weet ik waar ik aan kan werken om haar dadelijk over een halfjaar te kunnen inrijden

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:43

Fijn dat je er zelf zoveel van hebt opgestoken, werken aan de lange lijnen is leuk! Wil je het inrijden zelf doen?

x_elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:43

Vet fijn!

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 23:22

Cassidy schreef:
Fijn dat je er zelf zoveel van hebt opgestoken, werken aan de lange lijnen is leuk! Wil je het inrijden zelf doen?

hoi,

ja ik wil het inrijden inderdaad zelf gaan doen waar ik ook vertrouwen in heb ook omdat als dat de dubbele lijnen ook super blijft gaan bij mij heb ik al een hoop gewonnen met haar en een goede basis voro het inrijde

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 15:06

Super zeg!
Erg leuk te horen dat het zo goed is gegaan en dat je er zo veel van hebt geleerd!

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 15:11

Wat geweldig dat het zo goed is gegaan.
Annermarie is een toppertje ze heeft ons ook al geholpen.
Als ik ooit weer tegen een groot probleem oploop dan ga ik weer naar haar toe.
Veel plezier met je paard en succes met het inrijden.

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 17:49

hee hartstikke leuk ! Nog een enthousiasteling over deze manier van werken met je paard/pony !
Succes hoor !!

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:12

Het zijn ook leuke gasten in de omgang. Uitleggen doen ze ook erg goed. Ik heb er al een paar cursussen gedaan en volgende week ga de cursus dubbele lijnen doen. Heb er nu al zin in.

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 09:53

veel plezier bij de cursus lange lijnen, die is echt superleuk ! Neem je je eigen paard mee ?