Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Selket schreef:Hallo,
mijn vraag is of natuurlijk bekappen een optie is als je elke dag met je paard op het verharde komt.. Ik rij namelijk veel buiten, waarvan ook stukken op de verharde weg. Zal dat een probleem zijn als ik mijn paard natuurlijk wil laten bekappen?
Danielledm schreef:Ik zou niet zelf aan je paard gaan zitten knutselen!
Ik ben zoiezo geen voorstander van natuurlijk bekappen, je kan niet in een paar dagen een paard bekappen. Je moet precies weten waar je mee bezig ben. En heb genoeg knutselaars gezien!! paarden liepen uiteindelijk ook slecht!!
Waarom zou je bij natuurlijk bekappen wel op het asvalt kunnen lopen en met normale bekapping niet??
Ik hoef ook geen tekst en uitleg er over want heb genoeg gelezen, gezien en gehoord!!
adios!Citaat:Waarom zou je bij natuurlijk bekappen wel op het asvalt kunnen lopen en met normale bekapping niet??
Danielledm schreef:Ik ben der gewoon geen fan van.
Dat kan, én mag
Een normale hoefsmit doet cursus na cursus en een ander zou het in 2 dagen kunnen.
Waar komt toch dat idee vandaan dat een nb'er een keer een cursusje van een dag heeft gedaan en dan nb'er is? Lees er eens wa meer over en roep niet zo klakkeloos, dan zul je zien dat het anders werkt
.
elinax21 schreef:bovendien zegt die vraag :Citaat:Waarom zou je bij natuurlijk bekappen wel op het asvalt kunnen lopen en met normale bekapping niet??
wel genoeg
elinax21 schreef:bovendien zegt die vraag :Citaat:Waarom zou je bij natuurlijk bekappen wel op het asvalt kunnen lopen en met normale bekapping niet??
wel genoeg
Als een paard gezonde hoeven heeft en correct bekapt is, kan het gerust over asfalt lopen. Het labeltje "natuurlijk" maakt daar absoluut geen verschil
wel genoeg
Als een paard gezonde hoeven heeft en correct bekapt is, kan het gerust over asfalt lopen. Het labeltje "natuurlijk" maakt daar absoluut geen verschil
[/quote]
ja 1 of 2 keer kan maar daarna houd het feest op vandaar ijzers. Ik ben namelijk ook geen fan van ijzers voor de doorbloeding enzo Citaat:Daarom snap ik ook dat hele natuurlijk bekappen niet??
Waarom is dat beter dan, dan het bekappe wat de normale hoefsmeden doen??
Danielledm schreef:Daarom snap ik ook dat hele natuurlijk bekappen niet??
Waarom is dat beter dan, dan het bekappe wat de normale hoefsmeden doen??