Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Op het hoogtepunt van mijn boosheid zag ze het paard van mijn buurvrouw door het raam en was ze mij al weer vergeten. 
Wendy schreef:Een paard weet altijd donders goed waar hij zijn voeten neerzet. Niks lompheid, maar dominant gedrag en niet geleerd te wijken voor druk bij mensen.
Als ik gelijk heb, en het is dominantie, moet je je serieus afvragen of je die strijd wel aan wilt gaan. Want dat verhelp je niet in een paar dagen.
Nienke_ schreef:Nee het is geen verkwisting hoor. De eigenaar zal het wel voortzetten.
ikke schreef:Wendy schreef:Een paard weet altijd donders goed waar hij zijn voeten neerzet. Niks lompheid, maar dominant gedrag en niet geleerd te wijken voor druk bij mensen.
Als ik gelijk heb, en het is dominantie, moet je je serieus afvragen of je die strijd wel aan wilt gaan. Want dat verhelp je niet in een paar dagen.
Een paard dat gewoon niet nadenkt of oplet wat ie doet is nog niet dominant. Sterker nog 90% van wat dominant wordt genoemd, is een simpel gebrek aan opvoeding en ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat dit paard daar ook last van heeft.
Voor TS: Als ze maar een paar dagen blijft, steek er dan niet teveel energie in, tenzij de eigenaar bereid is het daarna ook te doen, anders is het zinloze verkwisting van tijd.
) Dominant is ze totaal niet

ikke schreef:Een paard dat gewoon niet nadenkt of oplet wat ie doet is nog niet dominant. Sterker nog 90% van wat dominant wordt genoemd, is een simpel gebrek aan opvoeding en ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat dit paard daar ook last van heeft.
Wendy schreef:Hoe je het ook wilt noemen... gebrek in de opvoeding, dominant... het neemt niet weg dat elk paard precies weet waar hij zijn voeten neerzet. Anders zou hij in het wild van de berg af kukelen om het maar eens te chargeren.
Een paard kan het zich niet veroorloven om dat niet te weten. Dat is er gewoon in gebakken. Dat hij zijn voet op jou zet kan een gebrek in de opvoeding zijn, tuurlijk. In ieder geval heeft hij dan niet geleerd om jouw persoonlijke ruimte te respecteren.