halsterhoofdstel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lisaaaa

halsterhoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 16:13

Hoi ik heb een vraag. Op de manege staat een nieuwe pony en die gaan we waarschijnlijk kopen. Alleen met bit indoen doet ze haar mond niet open en gaat ze wat draaien. Nu zou ik willen weten hoe ik dit het beste kan doen. En ik wil ook graag bitloos gaan rijden maar kun je met een halsterhoofdstel ook rijden in de halstervorm zeg maar?
Of heeft iemand een ander idee?
sorry als dit hier verkeerd staat

trustHim

Re: halsterhoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:15

je hebt ook halsterhoofdstellen waar je bitloos mee kunt rijden, ik heb er eentje waar een sidepull neusriem aanzit

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:18

Als je deze pony gaat kopen, zou ik de tandarts eens naar haar gebit en mond laten kijken. Wie weet heeft ze wel ergens pijn? Wat bedoel je precies met een halsterhoofdstel? Ik rij zelf bitloos met een sidepull momenteel.
Soms is de juiste bitloze optoming voor jou en je paard een kwestie van uitproberen. Via http://www.bitloos.nl kun je een aantal bitloze optomingen uitproberen (moet je wel lid worden Haha! ) en als je vragen hebt, mag je me gerust altijd even PBen, hoor (ik ga alleen zo weg, dus dan krijg je later antwoord).

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:23

ik zou even kijken naar wat voor arbeid er met de pony gedaan wordt, of er paardvriendelijk wordt gereden en dus verantwoord en netjes met de pony wordt omgegaan, kijken of het gebit oke is en kijken of het ergens pijn heeft en hoe het zadel ligt. de pony geeft iets aan, een pony die lekker in zijn vel zit en zin heeft in arbeid zal niet snel zijn kaken op elkaar houden.

Lisaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 17:24

de pony is net een week op de manege en mss 2 keer in de les gebruikt. Ook weet ik niet wat hij hiervoor heeft gedaan. Maar ik zal iig eens naar zijn gebit laten kijken Knipoog. Het is ook niet zo dat ze tijdens het rijden laat blijken iig dat ze ergens last van heeft. Misschien is het ook wel wennen voor haar allemaal verschillende mense om en op je. En ik heb nog een vraag hoe kan ik haar aan mij laten wennen en een band creëren? En wat houd parreli(of hoe je het ook schrijft Clown ) allemaal in?