Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Inge_ schreef:Bij de ruitersportshop heb je een crosslink van 50 euro. Heb ik ook gehad maar beviel bij mij & paard niet..
Marylot Sidepull bevalt het beste bij mij, kost wel 85 euro..
Touwhalster is het goedkoopst maar werkt wel scherp in. Je zou wel een bontje onder neusriempje kunnen doen.
ikenindi schreef:cross-rope-bridle.... zijn net iets meer dan 10 euro, maar bevalt mij goed... en is lkkr goedkoop, en in alle kleurtjes te verkrijegn:)
die heeft een vrij brede neusband dus dat lijkt me fijn voor het paard. die kost 49.95 bij de ruitershop geloof ik 

xMariekee schreef:ikenindi schreef:cross-rope-bridle.... zijn net iets meer dan 10 euro, maar bevalt mij goed... en is lkkr goedkoop, en in alle kleurtjes te verkrijegn:)
En waar zijn die te koop?
succes met je start! irmalouise schreef:Ik heb nu dit bitloos hoofdstel te leen, en heb er vandaag voor het eerst mee gereden.
Nou ging het niet echt slecht maar heeft iemand soms nog tips hoe je precies moet sturen. Had zelf het idee dat je, als je rechts wil met je linkerhand druk moet geven, want als ik dat deed ging mijn paard naar rechts.
Dus eigenlijk moet je andersom "sturen" of moet je toch gewoon zo sturen als met bit???