het zal wel ergens bij het grondwerk fout gaan waarschijnlijk. Ik vind het opzich ook niet erg om te wachten, maar ik vraag me wel af waar de fout zit.
Met bit kan ik wel gewoon galoperen in de bak of longeerbak. Soms geeft hij wel een vreugde bokje bij het aanspringen, maar dat is dan ook alles. Maar als ik bitloos wil aanspringen gaat hij stilstaan en wordt ie onbestuurbaar. Krijg hem niet vooruit en als ie al vooruit wil gaat hij heel tegendraads draaien bv (dus ook niet echt naar voren) of totaal de andere kant uit. Dan wordt het een getrek aan het touw en dat wil ik helemaal niet! Ofwel wordt het een bokfestijn met aangaloperen.
Weet iemand wat er fout gaat, want ik weet het echt niet? Met bit doet hij het niet en ik doe echt niets anders met aanspringen. Alleen als hij met bit van de hoefslag af gaat of wilt staken met aangaloperen is de buitenteugel genoeg om hem op de hoefslag te houden en dan galopeerd hij wel aan. Met bitloos krijg ik dat dus niet voor elkaar.
Bitloos = trouwens met touwhalster en touwteugels. Draf en stap gaat allemaal prima, enkel in de binnenbak (die nieuw is voor hem) staakt hij ook weleens, maar dan ga ik gewoon grondwerk doen.
Edit: level 1 is (niet officieel) zo'n beetje afgerond en met level 2 zijn we al een stuk opweg met het grondwerk.