Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Hoe zou ik dit kunnen oplossen? 
Cassidy schreef:Is het echt gericht slaan of is het een bok?
). broadway schreef:als jouw paard verder goed luisterd dan vraag je teveel druk vanuit de achterhand en slaat ze letterlijk die spanning weg, blijkbaar is ze in de aanspanning achter bevestigd, ga meer schakelen in tempo's en zorg dat je paard meer lengte krijgt in het achterbeen !

)

Ze heeft vooral op rechts moeite met lengtebuiging, dus daar kan ik me wel in vinden. Buiging op links is echter geen probleem. Verder zet ze haar linkerachterbeen ook minder goed onder de massa.
Heb je misschien nog tips hoe ik de longe het beste kan bevestigen, of kan ik beter met bv pessoa longeren?
broadway schreef:Dus het paard moet nergens achter kunnen blijven hangen en anders loop je met de longeerlijn de rechthoek mee !
Ze krijgt alle tijd om te leren en sterker te worden, ik wil tenslotte nog langer plezier van haar hebben!! aerdenhout1 schreef:Tja...een 3 1/2 jarige is soms nog wat onstuimig. Ik zou er persoonlijk helemaal niets aan hangen en haar eerst een goed op eigen benen leren lopen. Als ze echt GERICHT naar je slaat, dan zou ze van mij toch echt met de longeerzweep een paar klappen tegen de benen krijgen. Ik duld alles, maar gericht slaan moet je echt meteen afleren. Nou is er wel een heel verschil in een vreuge sprong of gericht slaan, dus je moet wel heel zeker van je zaak zijn!
aerdenhout1 schreef:Als ze echt GERICHT naar je slaat, dan zou ze van mij toch echt met de longeerzweep een paar klappen tegen de benen krijgen. Ik duld alles, maar gericht slaan moet je echt meteen afleren. Nou is er wel een heel verschil in een vreuge sprong of gericht slaan, dus je moet wel heel zeker van je zaak zijn!
), en ook met de longeerzweep gemept (nooit vol op dr benen, daar was ik steeds te laat voor, of ze was te ver van me af). Toch denk ik niet dat ze het doet omdat ze gemeen zou zijn. Ze is namelijk niet bepaald bang uitgevallen. Als ze me wil raken, dan had ze dat allang een keer gedaan... Gelegenheid heeft ze genoeg gehad! broadway schreef:Zou hij willen slaan , probeerde hij het ook tussendoor of op stal !!!
broadway schreef:a1 je geeft het antwoord zelf al....ik zie een flinke bok, juich het alleen maar toe als ze dit kunnen....dus in dit geval zou jij niet slaan....want bokken is altijd een balans herstel zoeken !
De drie foto's geven een prima anatomisch beeld (1e) en in beweging (2e en 3e ) , negatieve acties vanuit de hersenen zijn altijd zichtbaar bij oren, ogen, mond, hals, daarom vind ik dit beeld altijd belangrijker als die kont die omhoog gegooid wordt....maar ook of de hals kromt of gestrekt wordt, hoe staat de staart.....hoe slaat hij uit....opzij of omhoog.....Kijkt hij doelgericht of een blik zonder doel.....hoe is de mond , streepje, strak of los, heeft hij een reden voor balansherstel , bij welke bewegingen , met rijden, longeren en/of los.....
Vooral de 1e foto , ongepoetst en koude spieren laten al zien dat er druk op spieren en pezen zitten wat er normaal gesproken niet hoort te zitten, de 2e foto laat zien dat hij achter 1 been niet goed gebruikt en de druk op het andere been overbrengt.....
Ik denk dat de eigenaresse bij het grondwerk voorover hangt en dan een klapbeweging met de handen maakt, terwijl ze richting haar paard loopt en dan rechtop gaat staan en weer klapt....geeft hetzelfde weer als verzamelen achter en dan springen......gaat hij mee, dan komt de bok (van balansherstel), wat vanuit zijn ongelijkheid achter eruit ziet als opzij slaan.....
Maar ook het verhaal ernaast verteld dat het paard verder meewerkend is , ondanks zijn moeilijke bouw en korte rug, strakke lendenen.....
Zou hij willen slaan , probeerde hij het ook tussendoor of op stal !!!
Toen ik die foto maakte had ze net flink gerend in de wei. Heb helaas geen andere, duidelijke standfoto ter vergelijking.