Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ja, het is ook die eerste zin van je die door m'n hoofd spookt. Misschien vermindert het bokken daardoor juist. Jammer genoeg is het paard waarover ik het heb (nog) niet van mij. Maar dat wil niet zeggen dat ik het daardoor minder interessant vind. 

Nina_rex schreef:Bij een paard dat 'gemeen' bokt zou ik allereerst op zoek gaan naar de reden waaróm het paard bokt. Ik geloof namelijk niet in 'gemeenheid' bij paarden, in de zin dat ik denk dat het altijd ergens door veroorzaakt is of wordt. Misschien heeft het wel rugpijn, een blokkade ergens, past het zadel niet goed, is het dier getraumatiseerd enz.
nickyu schreef:mijn paardje kan heel erg leuk vreugde bokjes geven of even spanning er af bokjes om het zo maar eens te zeggen
Maar je had het over het eerst afleren van het bokken, ik vroeg me af wat ik me daar dan bij moest voorstellen, als de oorzaak van het bokken niet bekend is.
Nina_rex schreef:nickyu schreef:mijn paardje kan heel erg leuk vreugde bokjes geven of even spanning er af bokjes om het zo maar eens te zeggen
Dat is toch heel iets anders dan een paard dat gemeen bokt...
@ Musetta: Als het je eigen paard niet is is de situatie wat lastiger natuurlijk.Maar je had het over het eerst afleren van het bokken, ik vroeg me af wat ik me daar dan bij moest voorstellen, als de oorzaak van het bokken niet bekend is.
Volgens de huidige eigenaren is ze gewoon ondeugend, aangezien ze nog maar vier is en zal ze het dus vanzelf nog wel afleren. Zelf denk ik er anders over, haar bokken lijken me geen vreugdesprongen, kan wel, maar misschien dus ook niet... Ik kan me er suf bij denken... Ook aan haar rug kan het liggen, want ze heeft een lichte karperrug. Ze is zeker niet gemeen, eigenlijk doodbraaf, maar op sommige momenten wil ze je er plotseling afwerpen, alsof het te veel is voor haar. Dit doet ze ongeveer 8 op de 10 keren dat ze wordt bereden. Ach ja, ik blijf sparen.