Ervaringen kruidenmuesli van Subli?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

901823

Ervaringen kruidenmuesli van Subli?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 17:18

Ik kwam, toevallig in een topic hier op bokt, iemand tegen die kruidenmusli voerde van Subli.
Zij had er goede ervaringen mee, maar voordat ik iets wil/doe, hoor ik graag van anderen hún ervaringen.

Gr. Lilian

snowdon

Re: Ervaringen kruidenmuesli van Subli?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:28

Dat is die paarse zak toch?
Ik heb dat jarenlang gevoerd, maar ben overgestapt op Subli Zonder.
Het is en blijft een extra'tje en ieder paard reageert anders op extra voedingswaarden.

Of wilde je het ipv een ander krachtvoer geven en dus een behoorlijke hoeveelheid?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:43

Ik zou in de overweging meenemen dat muesli's over het algemeen behoorlijk veel suikers bevatten.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 17:00

We hebben het een tijd gehad. Maar ze gooien er ongeloofelijk veel suiker in en soja. Nu heb ik musli van Pavo en dat bevalt stukken beter, zit minder suiker in en geen soja (als ik dat laatste goed had of in ieder geval minder)

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:52

Ik volg even mee, mijn paard krijgt al jaren subli muesli met kruiden, maar kampt nu met jeuk waarvan we nu aan het proberen zijn te achterhalen waarvan het komt.

Ik heb toch ook een vermoeden dat het door de muesli komt (suikers?) dus wil nu overstappen op subli zonder. Iemand daar ervaring mee?

Ik hoor ook goede dingen over Marstall. Maar dat is zo moeilijk te krijgen hier....

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 09:07

Ik voer op het moment, aan mijn jongste paard, Subli Zonder.
Dus muesli zonder allerlei toevoegingen zoals suikers/melasse, antioxydanten enz.
Je moet wel rekening houden dat zulk soort muesli's hierdoor wel minder lang houdbaar zijn, geloof maar 12 weken.

Verder is Pavo Nature vergelijkbaar, alleen welke ik neem ligt er maar net aan welke winkel we toevallig langskomen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 09:09

Ik voer hier ook aan allemaal subli zonder. Ik heb er goede ervaringen mee, mijn paarden hebben geen klachten en zitten lekker in hun velletje Lachen

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 09:09

joozz schreef:
Ik volg even mee, mijn paard krijgt al jaren subli muesli met kruiden, maar kampt nu met jeuk waarvan we nu aan het proberen zijn te achterhalen waarvan het komt.

Ik heb toch ook een vermoeden dat het door de muesli komt (suikers?) dus wil nu overstappen op subli zonder. Iemand daar ervaring mee?

Ik hoor ook goede dingen over Marstall. Maar dat is zo moeilijk te krijgen hier....

In krachtvoeren zitten heel veel toegevoegde stoffen, die paarden gewoon niet goed kunnen verwerken en deze gaan zich ophopen als afvalstoffen in het lichaam. Waardoor een paard bijvoorbeeld jeuk krijgt in de manenkam.

Anti-oxydanten bijvoorbeeld, die toegevoegd worden zodat het voer langer houdbaar is, en melasse zodat paarden het nog lekkerder vinden. Maar eigenlijk is dit dus niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 09:18

Ik heb een tijd subli zonder gevoerd, na een paar maanden merkte ik dat hij er niet genoeg energie uit kon halen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 09:20

Silence krijgt al bijna 2 jaar de kruidenmuesli.
Hij doet het er ontzettend goed op.
Ook vind hij het erg lekker.
Hij word er ook niet heter van of dikker, dus bij ons bevalt het heel goed.

Binnenkort maak ik wel de overstap naar Endurix van Cavalor, maar dat komt omdat we endurance gaan rijden.
Maar deed ik dat niet, bleven we zeker op de kruidenmuesli.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 11:35

Wendy kreeg ooit ééns Subli muesli en ze kreeg binnen 4 dagen een ondraaglijke jeuk! De shet idem!
Hebben de rest van de zak weggegeven en zijn direct overgestapt op Havens Muesli zonder haver. Nu: geen centje pijn meer. de keuk was binnen 3 dagen weer weg en kwam niet meer terug als gevolg van het voer. Als ze jeuk heeft komt dat in elk geval niet van teveel suikers in haar voer, want die Subli voeren plakken aan elkaar van de stroop en melasse.

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 16:43

is dat het zelfde als.Kruidenmusli van pavo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 09:14

Ik heb dus ook een week of 2 a 3 die kruidenmuesli dagelijks gevoerd. Conclusie, paard met een bolle buik, wellicht van de suikers die er in zitten en in zijn dikke darm zijn gaan gisten. Nadat ik er helemaal mee gestopt was, na 3 dagen weer normale buik. Dus dat goedje is nu passé voor mij, alhoewel het wel lekker ruikt en mijn paard het graag at.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 17:24

ik voer al zolang het bestaat Subli Zonder. Bevalt prima, mijn jeukgevoelige pony's hebben deze zomer zonder eczeemdeken gestaan. Knipoog Mijn paardjes vinden het lekkerder dan PAVO's Nature's Best, waar ze het overigens ook goed op deden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 10:07

Als je veel rijdt is het niet toereikend en daarom ben ik met die zonder gestopt. Ik vind de prijskwaliteit ook niet echt oke.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 11:39

ik heb een ijslander en die doet het er prima op, maar hij is inderdaad nogal duur ja.

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:29

maar hoe zit het dan met de slobber van Subli?? die geef ik mijn shetjes een keer in de 2 weken een halve emmer omdat ze dag en nacht buiten staan! weet iemand het?

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:25

in de kruidenmuesli van subli zit melasse, hierdoor plakt de muesli een beetje en zitten er veel suikers in. Paarden vinden het meestal wel lekker. Als je muesli als extraatje wilt geven zou ik muesli zonder of pavo nature's best doen. Als je paard aardig in de training staat zou je misschien wel voor de kruidenmuesli kunnen gaan.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 11:42

dat plakkerige vind ik ook erg jammer. die van mij krijgt het wel. een halve kilo schep (dus geen halve kilo, want muesli is lichter dan brok!) per dag. verder geen brok ofzo. ik denk dat ik eens ga kijken voor iets ZONDER melasse...

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 11:47

Piietjuh schreef:
is dat het zelfde als.Kruidenmusli van pavo?

Nee de muesli van Havens is wel anders dan die van Pavo. Ik heb eerst een tijd lang Pavo Nature's Best gegeven maar die hoefde mijn paard in het laatst niet meer. Nu heb ik van Havens en ik moet zeggen dat ik die beter vind, hij ruikt ook een stuk frisser. Er zitten trouwens ook andere ingredienten in, veel meer mais.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:06

Die van mij krijgt af en toe een handje muesli met kruiden van Subli. Hij vind het erg lekker, maar ik wil de volgende keer toch over op de muesli zonder of iets anders. Nu krijgt hij er niet zoveel van dus heeft hij er geen last van, maar echt enorm gezond lijkt het me niet..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:12

Ik voer zelf muesli van Marstall. Een van de weinige muesli's waar maar heel weinig zetmeel en suiker inzit. Pavo, Subli ed. zit al snel aan de 33% (!!!) suiker en zetmeel dat is dus 1/3 van je voer wat alleen uit suiker en zetmeel bestaat. Van suiker is bekend dat het alleen de bloedsuikerspiegel omhoog jast en verder hoort het mi niet thuis in voer, en zetmeel verzuurt de spieren sneller. In de Marstall zitten meer olieen wat langzamer opgenomen en verteerd wordt en het is kwalitatief een veel hoogwaardiger voer. Je hoeft er zelfs niet eens zoveel van te voeren als wordt aanbevolen, ik heb een Fries en die krijgt 1/2 tot 3/4 kiloschep per keer( wel heel veel hooi bijgeven) en ze is in topconditie.

Jimster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 15:00

Zelf voer ik mijn paard al jaren de kruidenmusli van Subli en het bevalt goed. Hij krijgt er niet veel van, nog minder dan een kwart van een voerschep per dag. Maar nu ik hier over die suikers lees zal ik toch ook de Subli zonder eens gaan proberen. Ik ben benieuwd of hij daar dan anders op reageerd.