Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

in de bbak gaat dit prima overigens, hij is ex z2 en kan als kunstje steigeren niet erg handig soms... heb het hier gezet omdat mijn doel dus eigenlijk is om zo vrij mogelijk te rijden wat in de bak prima gaat, alleen buiten niet.. hij is overigens al 21 dus zal je zo langzamerhand wel denken dat ie rustiger zou gaan lopen buiten, maar nee :S hij is er nooit vandoor gegaan hoor, kan hem altijd weer terug nemen, maar vind het vooral vervelend voor mn mederuiters en win niet steeds in zn mond moeten zitten, als hij ontspant en rustig is geef ik hem wel lange teugel hoor

ben wel blij dat je wil helpen.. maar denk dat ik hem iid eerst tot rust mot laten komen en daarna als hij minder heet is kan ik hem in zn achteruit zetten.. thanks
en id boos worden helpt niet (maar vindt dat zowiezo niet nodig) maar kan wel heel hard gaan lachen maar dan zit ik met de slappe lach op een pony die steeds harder probeerd te gaan (niet gevaarlijk ) daar wordt je best moe van om hem steeds trug te nemen waardoor hij vervolgens de lucht in gaat, en i ou juist van lekkere ontspannen ritjes, en dat gaat vaak goed tot de trugweg oren naar voren en achterhand eronder dat is zijn motto dan
hij wordt alleen maar heel boos :S
hij doet het ook in stap. steeds harder stappen tot hij draaft en dan tot hij gallopeerd.. dat lukt hem nooit want heb hem dan wel trug gezet in stap maar het is vooral heel vervelend dat gedram de hele tijd..
is wel erg moeilijk. maak veel overgangen en zet hem vaak achterwaarts als ik train... zijn rug begint zowiezo acheruit te gaan, hij begint door te zakken... vorige maand is hij nog bij de oestheopaat geweest en die heeft 2 wervels weer trug moeten zetten ( dit zijn foto's van voor die tijd) hij begint nu eindelijk zn rug beter te gebruiken, nag lang niet goed genoeg,maar begin is er.... buiten is het ook absoluut geen vluchtgedrag, hij is niet angstig en toont niet dat hij ergens pijn heeft... het is gewoon oortjes naar voren en heel hard willen.. als hij ook welleens hard mag wordt hij ook ontzettend vrolijk.. hij moet dat af en toe kwijt.. ik wil het alleen wel in controle blijven houden...
ik wil juist ook echt niet gaan lopen trekken, heb hem gister buiten maar aan het werk gezet (zeigangen stilstaan achteruit enz..) hij werd wel boos maar denk als ik dat door blijf doen hij vanzelf stopt
ik blijf altijd wel rustig dus dat scheelt weer maar het is zo irri als je paard zo loopt te drammen :S 
:D ben erg blij dat het allemaal een beetje werkt, moet nog veel aan gedaan worden en nog meer tips zijn altijd welkom
maar vandaag was het voor mij iig weer lekker om buiten te rijden en heb geen schuldgevoel achteraf gehad van het inhouden steeds want dat wqaqs niet nodig
:D